Gjest Tina-Mari m/Tvillinger! Skrevet 24. oktober 2008 #1 Skrevet 24. oktober 2008 Ja jerg lurer fælt ettersom det er så mange innlegg på det.. Og hva har det å si under graviditeten? Fører det til smerter eller hva??
Katsi Skrevet 24. oktober 2008 #2 Skrevet 24. oktober 2008 Heisann! Kort livmorhals er under 3 cm. Normalt er den 3 til 4 cm. Når den forkortes er det økt sjanse for fortidlig fødsel. Jo kortere den er, jo større sjanse for fortidlig fødsel. Jeg har ikke merket noe til det, ble oppdaget ved en tilfeldighet i forrige svangerskap. Da var den på 10 mm og jeg ble innlagt med strengt sengeleie ( bekken i senga) Etter 2 dager på sykehus fikk jeg rier som de stanset med drypp. Var da 24 uker. Denne gangen er det ikke så kritisk men blir nøye fulgt opp. Siste måling idag viste 2,2 cm. Siden du er gravid med tvillinger er det økt sjanse for at den blir kortere. Lå på sykehus med en tvillinggravid og hun sa at etter uke 20 ble hun jevnlig kontrollert.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 25. oktober 2008 #3 Skrevet 25. oktober 2008 Riktig det som Katsi sier, men for min del har jeg kort livmorhals pga at jeg har slitt og sliter med celleforandringer og de har vært og klipt bort litt av livmorhalsen 2 ganger og da blir den jo kortere, og det er fare for prematur fødsel... så det er bare å ligge..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå