mamamia Skrevet 24. oktober 2008 #1 Skrevet 24. oktober 2008 Min mann har påvist dårlig kvalitet. Vi søker nå icsi/ivf. Må jeg hormonstimuleres før egguttak eller er det ikke nødvendig da? Kan man evt. være med å avgjøre det? Symptomer jeg kan regne med evt. v h behandling? Noen som har gått for kun ett forsøk i tilsvarende tilfelle. Eller bør alle gå får pakke på tre? Helt uerfaren. Vi har to barn fra før uten ass. Håper på svar. PS! Vi søker Volvat, da avvist offentlig.
Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #2 Skrevet 24. oktober 2008 I en vanlig syklus er det jo kun ett egg som modnes og slippes. For å få frem flest mulig egg og få størst sjanse til mange gode befruktede egg, blir man hormonstimulert ja. Jeg hadde i alle fall ikke villet "kaste bort" et forsøk på bare å få ut ett egg, selv om det ikke er garantert for at alle får ut så mange egg likevel. Hormonstimuleringen er jo til for å få dyrket fram flere egg og å sette sin egen syklus ut av spill for best mulig å regulere tidspunkt for egguttak og befruktning. Hvis du skjønte hva jeg mener Mange blir gravide på første forsøk, så det er vel egentlig opp til dere om dere vil satse på bare ett forsøk eller gå for en 3-pakning Siden dere allerede har 2 barn fra tidligere uten ass.befruktning, så vet du jo at du kan bli gravid med mannen din Lykke til
mamamia Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. oktober 2008 Takk for svar Turbotrollet. Ja, skjønner det med ett egg i mnd. Blir h behandling på meg også da. Som du skjønner vet jeg veldig lite om hvordan dette gjøres. Får vel mer informasjon og forståelse etter samtaletimen på Volvat. Kjenner du til Volvat eller andre som har erfaringer å dele derfra?
Becoming Skrevet 26. oktober 2008 #4 Skrevet 26. oktober 2008 Aleris har noe som kalles naturlig syklus. Vil anbefale dere å ta en samtale med dem også.
mamamia Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. oktober 2008 Det har jeg ikke hørt om. Hva innebærer det? At de ikke hormombehnadler, men kun satser på egg i normal syklus?
Becoming Skrevet 27. oktober 2008 #6 Skrevet 27. oktober 2008 Ja, du slipper hormonkur. Man setter kun eggløsningssprøyte 1,5 døgn før og henter ut det ene egget som kommer naturlig. Det er en risiko for at man henter egget for sent, siden man ikke har så god kontroll som med hormoner. Du har ikke like stor sjanse for å lykkes som ved tradisjonell metode, men til gjengjeld kan du prøve hver mnd og slipper hormoner. Aleris har også en metode som heter IVM. Da tar man ut eggene før de er modne, men tar resten av modningen i laboratoriet. Metoden er ikke så utbredt, men fordelen er også her at man slipper så mye hormoner. Det kan være snakk om hormoner i noen dager.
mamamia Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 28. oktober 2008 Så spennende dette høres ut. Men pessimistisk som jeg er, så tenker jeg at jeg kanskje ikke er i målgruppen etter fylte 37? Er så usikker på alt mulig kjenner jeg. Tusen takk for svar. Sikker på at flere lurer på mye, så bra med svar fra dere som har fått peronlig erfaring med dette og annet.
Becoming Skrevet 30. oktober 2008 #8 Skrevet 30. oktober 2008 Hei! Jeg tror det kan gå fint selv om du er 37. Jeg er også interessert i å høre om alternative metoder der man kan unngå hormonbehandling. Er det noen her i forumet som har erfaring med IVM eller naturlig syklus hos Aleris? Takknemlig for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå