lizaloo Skrevet 24. oktober 2008 #1 Skrevet 24. oktober 2008 Hei. Syns jenta mi spiser så lite i slengen, ca rundt 80ml pr gang. Noen ganger kan hun dra tilå spise 120 men det er på natten. Hun er 2,5 mnd og spiser ca 650ml i døgnet.Veier 5,2 kg Det blir ofte slik at hun spiser lite og ofte, vi har gjerne 9-10 måltider pr døgn. Hadde vært ok om hun spiste litt mer og sjeldnere. Vil dette endre seg, eller kan jeg gjøre noe? Hun har også begynt å gulpe mye mer, føler at halve måltidet kommer opp igjen, er det vanlig at de plutslig begynner å gulpe mye? Siste spm, kan kokt vann oppbevares i romtemperatur? Har så lyst å måle opp kaltd kokt vann på flaskene og bare ha med vannkoker ned på soverommet, koke opp vann, fylle på pulver og servere. Er såtravelt å springe opp på kjøkkenet 3 ganger om natten.... Noen som vet? Håper noen vilsvare meg her:)
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #2 Skrevet 24. oktober 2008 Husker ikke helt hvor mye min gutt spiste han var så liten, men kanskje rundt det samme ca 6 ganger i døgnet. Han har alltid vært småspist med mme. Det skjer ofte at de plutselig begynner å gulpe, lillegutt var en gulper. Du får kjøpt noe som heter Nestargel på apoteket man kan ha i melken så den blir tykkere, dermet mindre gulping. Ellers så har mange opplevd at barnet gulper mindre ved å bytte til HIPP mme. Vann kan oppbevares i romtemperatur. Hva med å ha med termos med varmt vann istedet for vannkokeren. Jeg har alltid hatt med en kurv inn på soverommet, med termos med varmt vann, en flaske med kokt kaldt vann, pulver - ferdig oppmålt pulver i Avent pulver dispenser + tåteflasker da. Veldig lettvint å bare mikse på nattbordet.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2008 #3 Skrevet 31. oktober 2008 Hehe. Jeg synes ikke hun spiser lite, helt normalt. Jeg gjør det også sånn om natta, bare at jeg har en bitteliten kjølebag med 2 elementer i som jeg oppbevarer tåteflaskene med kokt avkjølt vann i... Går nemlig ofte mange timer fra jeg legger meg til hun spiser.
jurgita&runa&trym Skrevet 1. november 2008 #4 Skrevet 1. november 2008 Jenta mi er også 2,5 mnd gammel og spiser under 600ml per døgnet og legen kommenterte at det var for lite...Vi spiser også ofte,men ikke at ho vil ha mat ofte, men siden jun spiser ca.60-90 ml per måltid,da må vi gi mat når vi føler at hun er sulten(hun viser ingen tegn at hun er sulten)... Vi bruker collett og hun gullper veldig sjelden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå