jurgita&runa&trym Skrevet 24. oktober 2008 #1 Skrevet 24. oktober 2008 Jente vår på 10 uker hyler og gråter hver gang ho får mat!!!Jeg ammer ikke (hadde ikke nok melk) og gir mme nesten siden hun ble født. Men for noen uker siden begynte det...Ho er sulten og prøver å spise,men etter noen minutter begynner ho å gråte....Vi prøvde alt, byttet til større smokk, prøvde forskjellige mme...men nei....ingenting som er bra nok ( Ho er veldig bli jente til vanling,bortsett fra når ho skal spise.... Når ho var 6 uker,så spiste ho ca.650-700ml,men den siste uke spiser ho 450-500ml og jeg ser at ho er fortsett sulten,men klarer ikke å spise uten å gråte og sparke....huff... vet noen ka det kan være????
Vårgutten-08 <3 Skrevet 24. oktober 2008 #2 Skrevet 24. oktober 2008 Hmmm, veldig vanskelig for meg å vite hva dette kommer av. Men, dersom dette var mitt barn, ville jeg nok kontaktet helsesøster eller lege på helsestasjonen. De kan nok hjelpe deg/dere. Hørtes ikke noe godt ut for lille tulla di. Det som også er viktig er at du følger med på bleiene hennes, om hun har nok våte bleier i døgnet osv.. Men, om hun legger på seg normalt og virker blid og fornøyd er det sikkert greit:) Masse lykke til:)
anette&tutta mari :) Skrevet 24. oktober 2008 #3 Skrevet 24. oktober 2008 jurgita: har ikke anette&prinsen marcus hatt samme problem? de bytta til MAM-flasker og da ble alt så mye bedre!! =)
Mamma til 2 gutter(01 og 08)<3 Skrevet 24. oktober 2008 #4 Skrevet 24. oktober 2008 Har ingen råd men det var godt å høre at det ikke er bare jeg som ammer.Har en gutt på 2 uker.Prøvde virkelig å amme denne gangen men det gikk ikke så bra.Han ble rett og slett ikke mett.Har litt dårlig samvittighet men prøver å si til meg selv at jeg prøvde iallefall Lykke til med babyen.Håper du finner ut hvorfor hun ikke spiser så mye.Gutten min kan også gråte litt når han får melk men da er det pga at han er treg i magen og prøver å presse og bæsje samtidlig
jurgita&runa&trym Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. oktober 2008 takk alle sammen for støtte,håper det skal endre seg snart...slitsomt å se snuppa mi såå lei seg når ho spiser!!!
jurgita&runa&trym Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 24. oktober 2008 anette&mari: ja,jeg kjøpte sånn flaske i dag jeg å, prøvde den og ho spiste mye,så trodde at det ordnet seg,men neste måltid var det tilbake til vanlig skriking men kanskje pappa her ble litt for ivrig skal prøve ut helga jeg!!!
Sikori Skrevet 24. oktober 2008 #7 Skrevet 24. oktober 2008 Sørg for at hun raper skikkelig! Min sønn oppfører seg slik når luft "sitter fast". Eneste som hjelper er å få han til å rape - gjerne flere ganger. Å gå i trapper er effektivt for å få opp rap hos oss. Jeg blir så sprek :-)
jurgita&runa&trym Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 24. oktober 2008 ho er veldig flink til å rape,raper med det samme ho kommer opp på skulderen min...så tror ikke det er rap,siden ho begynner å gråte allerede før ho få flaske i munn
endelig gravid :) :) !! Skrevet 25. oktober 2008 #9 Skrevet 25. oktober 2008 Hei. Kjenner meg litt igjen her.... Merka at lille prinsessa her var kjempesulten,men etter at hu hadde sutta litt på flaska begynte hun å skrike.... så ut som hu ikke kunne spise... ble kjempestressa ... og hu holdt på sånn hele dagen..... Tok hu derfor til legevakta der fant de ut at hu hadde trøske ... Derfor hu fikk vondt og ikke klarte å suge på sutten ...eller suge på flaskesutten.... Kan du se hvitt belegg på tunga?
jurgita&runa&trym Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 25. oktober 2008 har akkuratvsjekket munn til snuppa vår,ho har ikke hvitt belegg på tunga,men på inner siden av lepper og kinn hva gjør jeg nå???
Tante Gustava Skrevet 25. oktober 2008 #11 Skrevet 25. oktober 2008 Kjøp farris og pensle på med en q-tips. Hvis det ikke blir bedring i løpet av helga ringer du til lege på mandag. Mulig hun må ha mycostatin til å smøre på.
jurgita&runa&trym Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter #12 Skrevet 25. oktober 2008 takk,det skal jeg gjøre!!!
hallais Skrevet 25. oktober 2008 #13 Skrevet 25. oktober 2008 Min lille hadde det sånn i perioder når han var rundt to mnd. Gråt og sparket med bena.. han fikk da både mm og mme. Jeg fant ut at det var luft i magen... Det eneste som hjalp til oss var å vente litt for så å prøve igjen etter ei stund... Det gikk over av seg selv. Han hadde også sopp i munnen, men var ikke så urolig av den. Har du sjekket for låsning i nakken? Bare mine tanker... lykke til!
MiaKristin Skrevet 25. oktober 2008 #14 Skrevet 25. oktober 2008 Hei snuppa! Har sendt deg melding, men glemte å si noe. Har du prøvd Dr. Browns flaskene? De hjalp utrolig bra for lillemann. Han var heller ikke sælrig flink til å spise, det vil si han spiste lite og dermed måtte han jo ha mat annanhvertime. Ble noe helt anna da jeg begynte med grøt. Jeg begynte med det da han var en uke fra 3 mnd. Talast:)
jurgita&runa&trym Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter #15 Skrevet 25. oktober 2008 Heia, jepp har lest meldinga )) vi brukte dr.brown flasker helt fra begynnelse, men trodde kanskje snuppa likte ikke dem lengere,prøvde de mam sine, nysj....ikke noe bedre skal til lege på mandag,siden ho begynner å spise alt for lite, så finner vi korsn vi kunne hjelpe snuppa Går det bra med dokker?
endelig gravid :) :) !! Skrevet 25. oktober 2008 #16 Skrevet 25. oktober 2008 Tenkte det kunne være noe av det samme som det lille snuppa her på snart 3 mnd også Vi fikk noe på resept som vi måtte smøre rundt i hele munnen (ikke bare tunga) 4 ganger om dagen ,og hun ble bedre på dagen... Men prøv md farris .... Har hørt det også hjelper .. Lykke til
MiaKristin Skrevet 25. oktober 2008 #17 Skrevet 25. oktober 2008 Her går det så utrolig ra:9 Endelig ferdig med kolikken. Så nå er han en super unge. Blid og fornøytde. HJalp veldig med å begynne med litt fast føde her, han ble så mye roligere, spiser ca hver 4 time, og sover mye mer på natten. Nå er det stort sett bare opp en gang per natt:) Skal vaksinere han til tirsdag, blir en smule spennende. Vi må treffes en gang! Men neste uke er ganske fullpakka. Skal blant anna innom jobben en tur:)
Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #18 Skrevet 25. oktober 2008 Jenta mi holdt på sånn. Viste seg at hun hadde et par låsninger i nakken. Noen runder hos kiropraktoren og hun var kjempe fin : ) Har du prøvd å mate henne mens hun ligger på en madrass eller sofa ? Dette måtte vi gjøre med henne mens hun hadde låsning. Hun ville ikke ligge på armen og bli matet.
jurgita&runa&trym Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter #19 Skrevet 25. oktober 2008 Tror ikke det har nokka med låsning å gjøre,ho begynner å skrike med en gang ho skjønner at ho skal få mat!!! Vi prøvde å legge henne på armene å gi mat, på fanger, ga mat mens vi bærte på ho, stellebordet....osv....nei, ingenting som hjelper ( så nå la jeg jente mi å sove for natta,for se hvordan dagen blir i morgen!!!
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 26. oktober 2008 #20 Skrevet 26. oktober 2008 Hei! dette har hjulpet meg. med første man skrek hun mye mellom måltidene, spesielt når hun skulle bæsje etc. Tok henne med til kiropraktor, en behandling og jenten var helt anderledes. hadde låsning i nakke, bekken og rygg. ikke rart det gjorde ondt. mange barn skal både bæsje og spise på en gang og da blir det forstyrring og smerter når dette skal skje. kriopraktorene sa til meg at alle barn burde ha en behandling når det var kommet ut av mors mage. grunne er påkjenningen kroppen må igjennom når de blir født. har en tulle nå på 2 uker og kommer til å gå til kiropraktor i løpet av uken da hun skriker hver gang hun skal bæsje og dette er som oftest når hun spiser. i tillegg er det litt problemer når luften skal opp. Alt dette fikset seg sist gang, så håper det hjelper denne gangen også. Vel verd de 400.- jeg betalte sist lykke til
endelig gravid :) :) !! Skrevet 26. oktober 2008 #21 Skrevet 26. oktober 2008 Hvis hun fortsatt ikke har det bra , ville jeg tatt en tur til legevakta .... så slipper dere å engste dere for gullet deres ... og finner legen ut av hva det er ,kan dere kanskje gjøre noe med det i dag så babyen oxo får spist litt.... jeg mata prinsessa her melk med kje når det var på d verste .... så fikk hu spist litt ivertfall
jurgita&runa&trym Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #22 Skrevet 26. oktober 2008 ho var "vanskelig" i dag å,men vi fikk faktisk 100ml mer i ho i dag enn i går ) legen fra legevakta mente at vi burde gi mat til ho oftere,så var det hele dagen småspising,så har ho spist 500ml til sammen, ikke verst!!! ) så i morgen tar vi en tur til legen og hs...
Tante Gustava Skrevet 26. oktober 2008 #23 Skrevet 26. oktober 2008 Så plutselig nå at du også har skrevet et innlegg om at jenta di sov natta gjennom for første gang. Da kan du nok slappe godt av, hun ville trolig ikke gjort det hvis hun var sulten
jurgita&runa&trym Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #24 Skrevet 27. oktober 2008 nå sov ho igjen gjennom natta(20-6),men da måtte vi vekke ho for å få litt mat i henne,så etter 100ml mme sovnet ho igjen og sover fortsett. Sover ho ikke alt for mye???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå