Gå til innhold

Dere med små på 1-2 måneder...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 6 uker og jeg føler at alt bare er rot egentlig. Har ikke fått inn noen rutiner. Hvordan er det med dere? Har dere kommet inn i noen rutiner enda? Hvor mye sover babyene deres om dagen og natta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta vår er 5 uker og 3 dager og hun styrer dagen fullstendig selv om vi har kommet inn i en slags rytme.

Hun våkner som oftest i 4-tiden til litt nattmat og så igjen rundt sju. Da sovner hun raskt igjen og sover kanskje til 10-11. Da er det mere mat, og gjerne en dupp igjen (og da spiser jeg frokost!). Rundt tolv kommer vi oss ut av senga, da er det morgenstell og på med klærne.

Vi leker litt og så går vi tur når hun begynner å gjespe en time senere. Så sover hun ute i vognen, gjerne til klokka er fem-seks. Så blir det mere mat og da er hun ofte våken mer eller mindre resten av kvelden (kanskje noen mini-dupper på 10 min) til vi begynner å tenke på kveldsstellet i halv ti-tiden. Det tar jo litt tid så da er hun i seng ca halv elleve.

Skikkelig murmeldyr :)

Skrevet

Jeg har ei jente på 5 uker å vi har ikke kommet inn i noen rutiner enda. På natten er hun våken ca hver 3 time, når hun da våker vil hun ha mat. Hender også at mat ikke er nok, kansje det er kos eller noe hun vil ha. Sovner som regel etter jeg har gitt henne mat, men hender også at hun ligger lys våken. Så hver natt er forskjellig her enda :)

på morgenen ligger vi og koser oss til kl er 12. det er kanskje en dårlig uvane som jeg må endre på snart. Skal også prøve å få i gang kveldstellet i rundt 20 tiden slik at hun er klar for sengen i 21 tiden.

På dagtid sover hun mye, er helst på kveldene hun blir lys våken. Koselig det også :)

Skrevet

Har en på 7 uker. Han får dagens siste flaske rundt kl 21-22, sover da til 2 tida, så er det opp kl 7 for litt mer mat. Sover ett par timer til etterpå til rundt 9-10tida. Da er det opp å smile og sjarmere mor i senk ett par timer. Så er det flaske rundt kl 12, sover så til en 16 tiden. Da er det mer mat og mye våkentid, mest smådupping da frem til siste flaska kl 21-22.

Skrevet

Min er seks uker. Vi har gått inn for å få rutine på dagene i noen uker allerede.

Vi våkner rundt syv. Så ammer vi hver 3. time gjennom dagen. 7, 10, 13, 16. Innimellom ammingen (som tar ca 45 min) sover han mellom en halv og to timer. Gjerne lengre på morgen enn ettermiddagen.

Kl 18 ammer jeg, bader og ammer litt igjen. Sovner rundt kl 20. Så vekker jeg han til amming kl 23 og så sover han til morgenen.

Det hender selvfølgelig at at ikke alle dager går etter planen, men det er veldig deilig når de gjør det :o) Du kan jo prøve å skrive ned når han ammes og sover, så kan det hende det er et mønster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...