Gå til innhold

Går det bra denne gang?

Ronja-73

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er det bekrefta. Mensen uteble, testen er positiv og følelsane er variert. Men mest håp om at det går bra denne gang.

Har tatt gyn. undersøking og blodprøver og skal få svar på blodprøvene 1 des. MEN no er eg gravid.....

Eg fekk beskjed om å prøve igjen da dei ikkje fann noko etter gynn.undersøkelsen. Vi hadde tenkt å vente, men så fekk vi igjen beskjed om å prøve. Dette da dei oftast ikkje fann noko gale og viss dei fann noko med blodet kunne dei kanskje hjelpe. Og fann dei noko hormonelt så kunne dei kanskje hjelpe, men alt var berre kanskje. Så vi fekk prøve igjen sa legen. For ingenting tilsa at noko var "galt". Dessuten var det 75% sjangse for at det skulle gå bra ved neste graviditet, så alt var på vår side.

No har eg fått positiv test, noko før eg tenkte. Så her er følelsane litt i villrede. No får eg ta det heilt piano og håpe det går bra denne gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gratulerer nå - for det er jo en flott ting at du er gravid:) Skjønner deg så veldig godt når du sier du har varierte følelser - man vil jo så gjerne glede seg, men så er man så inderlig redd for at det skal gå galt igjen.

På Rikshospitalet sa overlegen jeg var hos tirsdag at selv om de IKKE fant noe på blodprøvene eller GU, så tilbydde de Crinone-gel de første 10 ukene, Albyl-E 75 mg til uke 34, og Fragmin-sprøyter. Alt dette fra man fikk positiv test. Dette fordi det ikke var skadelig, og kunne hjelpe på å holde på den lille. Så du kan jo høre om du kan få det om du vil.

MEN - som du selv sier, så er det jo 75% sjanse for at det går bra, så masse lykke til, skal krysse fingrene VELDIG for dere:)

Klem

Skrevet

Gratulerer med positiv test ! ! !

Skjønner det med varierte følelser, ja. Men prøv å gled deg, det skader ikke. Tror en blir like lei seg uansett hvis det går galt. Men denne gangen SKAL det gå. Jeg unner deg det :-)

Det er faktisk et ganske godt tips fra sorgfull. Hadde jeg fått den behandlingen før, hadde jeg mest sannsynlig ikke mistet så mange. Men legen din vet nok hva som er best, så hør med ham...

Lykke til ! Og håper på oppdateringer fra deg om hvordan den lille har det ;-)

Skrevet

Gratulerer så mye og krysser fingrene for at dette går bra!

Jeg er mye i samme situasjon som deg, og håper min historie kan være en liten oppmuntring i den spennende tiden som ligger foran deg:

Jeg har hatt 3 SA, i uke 6, 12+3 og uke 5. Blitt lett gravid, så alle har skjedd siden nov-07, dvs. på under 1 år. Etter siste SA i juli, hadde vi egentlig tenkt å vente med å prøve igjen + at vi var henvist til utredning, men før jeg fikk mensen tilbake, var jeg plutselig gravid igjen (trodde vi hadde kjørt sikre perioder men det hadde "heldigvis" vært litt kluss pga. alle SA'ene).

Vart både glad og redd da testen viste positivt igjen, og det har vært en psykisk slitsom periode med mange bekymringer. Har ikke fått noen form for medikamenter, men har fått god oppfølging med 6 ul i løpet av de 13 første ukene. For meg har dette vært svært viktig - var ofte beroliget i ca. 1 uke etter hver ul, men så begynte bekymringene igjen, og da var det godt at det var kort tid til neste ul.

Nå har jeg passert 16 uker og hørte hjertelyd hos jordmor seneste i forrige uke, så denne gangen MÅ det gå bra. Skal ha ordinær ul neste uke, og er alt bra da, håper jeg at jeg klarer å nyte resten av svangerskapet.

Umulig å vite hvorfor det har gått bra denne gangen (vet heller ikke hva som har gått galt tidligere), men det er altså mulig, også etter 3 SA. Så da får vi bare krysse fingrene for at det også ordner seg for deg denne gangen... :-)

Skrevet

Gratulere med positiv test :-)

Skjønner godt dine bekymringer. Sist jeg fikk en positiv test var der ikke bare glede i heimen nei, bekymringene kom raskt, og det er helt normalt for de i vår situasjon! Jeg er selv kjemperedd for å miste igjen, ja så redd at jeg ofte ikke har lyst å bli gravid... Men det å bli gravid er jo det første skrittet på vegen mot ønskebarnet. En gang må det jo gå bra, ja hvorfor ikke denne?

Har desverre ingen kloke ord og råd å kommeed. Vil bare øsnke deg lykke til, og håper at du lykkes denne gangen!!!

Klemmer!

Skrevet

Det var godt å høyre di historie knausen-75. Dette er oppmuntrane når tankane kjem og ein lurer på om det går rette vegen denne gang.

Har fått mange tilbakemeldinger fra leger og andre på at det er ikkje alltid dei finner noko gale med oss. Og med tanke på dette tok vi sjangse på å prøve igjen da legen sa vi måtte gjøre det. Så no krysser vi fingrer og håper det går bra. Får tidleg UL i veke 46 og da er eg i veke 7 og da skal eg se hjerteslag om alt er som det skal. No får eg berre ha tolmodighet, holde humøret oppe og se framover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...