Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ikke gutten til å gape. Han kniper munnen sammen og sitter sånn under hele matinga. Jeg gir grøt 2 ganger daglig (han er 7,5 mnd) og middag 1 gang.

Jeg har prøv å gi brød. Da suger han lenge på biten og spytter den ut. Har gitt forskj. pålegg. Han kan suge på frukt, men vil ikke ha f.eks. most gulrot eller potet.

Alt annet enn pupp vil han ikke ha. Jeg leste i et blad jeg fikk på Helsestasjonen at man ikke skulle stappe skjea inn i munnen.... og da vil jeg jo helst ikke gjøre dette heller... Sukk.... Prøver å lure han til å åpne munnen. Føler meg litt slem da....

Noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det helt likt. Jeg vet heller ikke mine arme råd... Min er snart 6 mnd. Vi har holdt på i to mnd og hun nekter å åpne munnen. nå har hun ohså begynt å våkne hver 1-2 timer om natten så nå må hun snart ha mer mat. begynner å bli gal. Ringte mannen min for noen timer siden og bare gråt. Begynner å bli så sliten, også er han borte... Jeg gir også to ganger. har prøvd alt av forskjellige skjeer, forkjellig grøt ol.

Lykke til. Hold meg gjerne oppdatert om hvordan det går. Og om du kommer på noe lurt.

Skrevet

Jeg har det ganske likt som dere (ikke helt da)

Begynte med grøt da baby var 4 mnd, bare noen skjeer for å venne henne til det.. og glad er jeg for det! det tok faktisk 2 mnd før hun ville spise ordentlig. Hun er nå 7 mnd, men spiser fortsatt bare max en halv posjon i slengen (får som oftes bare på kvelden)

Men middag vil hun IKKE ha.. ikke potet, ikke gulrot, ikke middagsglass,ikke avokado, ikke hjemmelaget middag.. virkelig ingenting.. litt brokkoli kunne hun spise hvis jeg ga henne det med fingeren.

Men jeg har funnet ut at jeg orker ikke stresse, hun spiser vell når hun er klar for det. Så gir jeg det hun vil ha da, pupp, banan og pære, inntil videre.

Skrevet

har det også sånn. gutten vår er snart 5 mnd, og nekter å spise. flere typer grøt og hjemmelaget potetmos.. ikke talom! brekker seg og spytter, og viser TYDELIG at det er noe av det verste han har smakt.

banan derimot går fint, det liker han, men det må være godt moden, ellers er det der samme.

vi fikk beskjed på helsestasjonen å bare la være med det han nekter å spise, ellers får han det bare helt i vrangstrupen, og kommer aldri til å ville ha.

har kjørt potet,gulrot og kålrabi i foodprosessor, det gikk sånn passe..

men er forberedt på en gutt som ikke vil spise noe, da det "ligger til familien".. har hatt mange unger på min side som ikke spiser noe i det hele tatt, så ser ut til at denne karen blir på samme viset. får vell leve på banan og pupp til han er stor nok til å spise skiver..:S

Skrevet

Her begynte vi m grøt da minsten var 5.5 mnd. Knep igjen,ville ikke ha....først da han var 8 mnd begynte han å gape skikkelig,og nå som han er litt over 9 mnd spiser han noe som likner full porsjon:) Vi prøvde litt hver dag, så tok vi noen dager pause...prøvde igjen...prøvde alle mulige varianter,skjeer,m kanel,m fruktmos,før pupp,etter pupp,morgen,kveld...han var bare ikke interessert...men plutselig har det bare endret seg og nå går det bra! Rådet mitt er bare å ha tålmodighet,ta tiden til hjelp,ikke stresse,godta at barnet ikke vil ha...en vakker dag spiser de! Minsten fikk egentlig mer sansen for brødskive før grøt! ca v 7 mnd.....verdt et forsøk??

Skrevet

Huff slik har vi det også.

Begynte tilvenningen for 2 mnd siden og får i henne ca. 1/2 porsjon til kvelds. Vi begynte med velling på flaske til lunch for ca. 3-4 uker siden og nå får vi i henne mellom 70 og 100 ml.

Håper hun snart vil spise mer for hun våkner mellom 3-5 ganger på natten for mm. Hun er 6,5 mnd.

Trøtt og sliten jeg.

Skrevet

Jeg ville ventet i to-tre dager og så prøvd igjen med noe annet.

Har du prøvd med kanel på grøten? Det er ofte suksess.

Fruktmos, da? Liker han det? Sviske- eller aprikospuré, banan? Hva med å ha puré med grøt i (ikke grøt med puré?)? og så når det går så sakte øke mengden grøt?

Ikke stress, det smitter. Han er kke tyn og skranten, vel. Ingen friske barn sulter seg i hel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...