Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #1 Skrevet 24. oktober 2008 Gutten min som nettop ble 1 år har mistet alle ordene. Han var tidlig med å si mamma, pappa og au (Mjau). Tror han var rundt 8-10 mnd. men så bare sluttet han å si mere ord, og de ordene han kunne har han sluttet å si. Nå kommuniser han med lyder, skrik og blikk. Han liker godt å "snakke" med øynene, er sosial og interessert i andre barn, dyr og mennesker. De lydene han sier nå er "ERRRE" og "Gabben" (betyr mat har jeg forstått). Ellers så bare skriker han. Mye og høyt!!! ( Skriker når han er glad, lei, vil bæres, sulten, tørst... you name it.... Er det normalt å bare slutte å snakke, si nye ord, og å slutte med de han allerede kunne? Bør jeg være bekymret? P.S: Hørselen er normal, har sjekket..
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #2 Skrevet 24. oktober 2008 Ro deg ned det ordner seg sikkert.Helt normalt at dem gjør slik. Alle begynner ikke å snakke når dem er 1 år. Min lille blir snart 2 å sier ikke så mye, men gjør seg forstått og forstår massse.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #3 Skrevet 24. oktober 2008 Stumme perioder er helt vanlig og helt ufarlig. Dette er spesielt vanlig hos 2-språklige barn. Et steg i språkutvikling hos noen barn.
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 24. oktober 2008 #4 Skrevet 24. oktober 2008 Sånn var gutten vår og. Vi var så stollte da han kom med MAMMA, PAPPA, PUS, PLE(eple)..... men så ble det stopp..... Tro meg, det kommer igjen:) Lykke til!
Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #5 Skrevet 24. oktober 2008 Ja, det er normalt å slutte å snakke (eller glemme noe annet de har kunnet) i perioder der det skjer mye annet. For eksempel slutter mange å snakke når de begynner å gå.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #6 Skrevet 24. oktober 2008 Mine barn har begge "glemt" ord da de var mellom 9 og 15 mndr. Hun ene var vi litt bekymret for (tok det opp med helsesøster og lege på 1års kontrollen), men så kom plutselig ordene (+mange nye ord) tilbake. Tror ikke det er unormalt :-)
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #7 Skrevet 24. oktober 2008 Det var godt å høre! Takk for svar alle sammen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå