Gå til innhold

Ultralyd i uke 13+1

Anbefalte innlegg

Hei, dere!

Må bare dele litt glede. Har lest så mye trist på de siste trådene at jeg nesten vurderte å ikke legge det ut... Men det er jo viktig å ha gode nyheter også: D

I går var jeg på UL, og det var en fantastisk opplevelse! 14 cm lang fra hodet til tær, vi fikk sett masse detaljer: neseben, ryggrad, fingre, tær, indre mage. Ingen defekter å se (nakkefold og neseben ref Downs) så vi var så glade og lettet! Gynekologen lette etter kjønn, men kunne ikke se noe ennå... (kanskje et tegn på jente: ) Den lille lå der inne og sprellet ivrig, for en herlig opplevelse! Tok både innvendig og utvendig UL, og vi fikk med et søtt bilde hjem: )

Jeg ble satt en dag eller to frem, men forblir her inne i maiklubben likevel... Det er så hyggelig her: D

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138968381-ultralyd-i-uke-131/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Det var hyggelig å høre. Enig at det er mye trist her inne, men det aller meste er jo positivt. Jeg var på UL på onsdag, var da 11+2. Vi ble også veldig glade og lettet. Alt var som det skulle, iallefall av det de kunne se enda. Det er en lettelse å høre at nakkefolden er normal og at nesebeinet er på plass, og at den lille har to bein og to armer som fekter ivrig omkring :-). Det ga en så enorm glede å se den lille på sjermen, kommer til å leve lenge på den opplevelsen :-). Mannen min ble helt tussete og det var veldig koselig. Fint at også han kan ta del i det som skjer.

Ja, det er veldig mye positivt også!

Men visse historier går inn på en... men sånn er livet, og det er fint å lese for de som havner i samme situasjon. Been there done that: (

Gratulerer til deg/dere også, UL er stort og flott! Ekstra kos når pappan er med, alt blir så mye mer virkelig for han som ikke har liv inni seg: )

God helg!

Hei, jeg har fått UL fire ganger allerede da jeg har hatt to mislykkede forsøk på under et år, siste endte med operasjon da jeg ble gravid utenfor livmor. Legen min henviste meg til spesialist (gynekolog) og jeg har nesten bare gått til henne frem til nå, men nå ser alt så bra ut at jeg er ferdig hos henne: ) Fortsattetter som vanlig hos lege/jordmor.

PS: Man kan fint få privat UL hvis man ønsker, men det koster...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...