Gå til innhold

Hvordan tror dere at..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kjenner en voksen Susanne, hun har langt brunt hår og var meget skoleflink. Ellers stille og rolig.

Jeg kjenner også en liten Susanne, hun har kort, lyst hår (blir nok mørkere som foreldrene) er sporty, kvikk, utadvendt og langt fremme for alderen. Hun er sosial og ikke det minste sjenert, men er glad i å være ute på tur i skog og mark. Hun elsker å synge og danse og opptrer gjerne for famile og venner :-)

Susanne er også et navn som går fint overalt i verden.

Kjenner to Susanne. Hun ene har langt blondt hår og blå øyne. Er søt og hyggelig, glad i dyr og en sporty type som blant annet går på jakt :-) Hun andre er brunette, veldig sprek type. Grei jente! Personlig liker jeg Susanna bedre enn Susanne.

Annonse

Jeg vet om fire Sussaner faktisk!:0

Den ene er 3 år og går i avdelingen til den eldste datteren min:) Hun har brune øyne, og brunt krøllete hår. Hun er en god venn av Stine, og hun har norske foreldre som vi ofte har på besøk^^

Den andre er 13 år og hun var jeg barnepike for før faktisk!. Hun har lyse blondt hår, og hun har blå øyne. Hun er hyggelig og skoleflink, og hun har mange venner. Vi har fortsatt kontakt med henne pga. at hun noen ganger er en 1-2 timers barnevakt for Stine og Petra! Veldig flink!

Den tredje er 23 år, hun jobber som sykepleier og er alenemor til en gutt på syv år. Hun liker og gå på tur, og holder ofte på med jogging.

Den fjerde er hele 40 år! Hun er en koselig dame som har 5 voksne barn. Hun røyker ikke, og tar godt vare på helsen sin. Veldig grei!

Personlig har jeg bare fine assosiasjoner til Susanne! (aner ikke hvordan det skrives:P)

Men er litt lei det, og synes det er veldig sukkersøtt. Liker Sussanna litt bedre ja!:)

Meget intressant lesing.

Grunnen for at jeg spurte er mine egne "fordommer" til navnet, eller hva jeg skal kalle det, er blitt helt forandret etter at naboens lille datter fikk navnet Susanne. Før så jeg for meg at en Susanne gikk i rosa prinsesse kjole, musefletter med rosa sløyfe og med stor kjærlighet på pinne, med skikkelige "prinsesse-nykker". Så da den lille fikk dette navnet tenkte jeg bare "huffda!".

Nå er hun blitt 2 år, og hun lever absolutt ikke opp til mine forventninger! Hun er jo bare verdens skjønneste lille unge :-) Hun har langt hvitt hår med bølger, knallblå øyne, og er alltid i godt humør og et skikkelig sjarmtroll! Noen bortsjemt "prinsesse" med rosa kjole er hun heller ikke. Hun er en mer guttejente som forfølger pappa og storebror overalt. Og så vokser opp på en bondegård, så hun vil nok bli en liten tøffing ja.

Er rart hvordan man kan ha "fordommer" til navn, men så kan de forandre seg helt! Var nettopp det som skjedde her da. Så jeg måtte sjekke her inne med dere andre hvilke assosiasjoner dere har. ;-)

Jeg synes forresten at Oskar og Susanne passer kjempegodt ilag! Begge er gamle tradisjonelle navn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...