Gå til innhold

noe som passer til Lasse???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

"Verden er så stor, så stor, Lasse, Lasse liten

mye større enn du tror, Lasse, Lasse liten."

Selv om jeg vet at Lasse for lengst er blitt et eget navn, er og blir det et kjælenavn på Lars for meg.

Kan mannen din gå med på at sønnen får navnet Lars, og så kan han kalle ham Lasse mens han er liten ?

Ellers kan Lasse kanskje være andre fornavn?

Alf Lasse

Finn Lasse

Dag Lasse

Tom Lasse

Halvor Lasse

Ludvig Lasse

Svein Lasse

Levi Lasse

Lodin Lasse

Annonse

Ikke at det er spesielt viktig, men det er jo rart at forskjellige navneleksikon har ulike opplysninger. I min bok står det at Lasse opprinnelig er kjælenavn for Lars, og det er plassert mye lenger ute på grenen på treet der stammen er Laurentius.

Laurentius kommer av laurus som betyr laurbær.

Både Lorentz, Lavrans, Lars og Lasse har samme opprinnelse.

Det samme med Laura.

Men navnene har jo utviklet seg over hundrevis av år, så det er vel vanskelig å vite noe sikkert.

Annonse

Takker for mange gode forslag, til deg over så er jeg enig i att det ikke er det fineste navnet æ vet om.men det hører til historien att min mann er 6.generasjon Lasse og att dette ikke er til å tøyse med har æ fått høre noen ganger oppgjennom årene........så lasse blr det men skal ha ett navn mamma kan bruke for æ kommer aldri til å kalle lille babyen for lasse.er for tiden tre gen som heter det...... så til deg som lurte på om det gikkog kalle han Lars fordi det er oppsinnelsen,tro mæ æ har prøvd det er jo såååååå mye lettere å finne noe til Lars.men NEI det er ikke sjans........ vi har vurdert Lasse Villiam,Lasse Nicolai,Vetle Lasse og siste påfunn var Lasse Nathaniel...... men syntes jo Lasse Olai var fint.... så ma det fortelles att storesøster heter Hannah Oliva. Lasse Sebasian var også fint ,men har barn i familien med det navent,,,,, kom gjerne med flere innspill,som dere skjønner er ikke det et enkelt tema for familien......

igjen TAKK TIL ALLE SOM BIDRAR TIL NAVNE VALGET VÅRT...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...