Elise & Ella-Marie *250107* <3 Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg har vært arbeids søkende i ca 6 mnd nå og har ikke fått noe jobb i det hele tatt! Jeg merker nå at har man ingen utdanning så kommer man ikke så langt i køen når de med utdanning/erfaring blir mer prioritert (noe som jeg forstår) I det siste så har jeg blitt enda mer interessert i mote, trender, make up osv enn hva jeg var tidligere. Har tenkt tanken på å kanskje få meg en utdanning innenfor kosmetikk slik at jeg kan jobbe på parfymeri! Men åssen slags retning skal jeg gå? Jeg har ikke allmen som utdanning, forsåvidt så har jeg ingen utdanning i det hele tatt, så åssen blir det med skole da? Må jeg ta allemn påbygning først? Trenger hjelp!
OsloMor Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Du trenger ikke å ha utdannelse for å jobbe i parfymeri, gjorde det for mange år siden. Kursing får du av de forskjellige merkene, Dior har et kurs, Biotherm et annet osv. (Dette får en kun hvis parfymeriet vil beholde deg, de koster mye penger og parfymeriene betaler).. Så søk i vei, de trenger sikkert julehjelp:-)!
Elise & Ella-Marie *250107* <3 Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2008 Oj, trenger man ikke å ha utdanning for å jobbe på parfymeri? det var jo kjempe morro å høre! Men så har jeg ingen erfaring enn tlfsalg da, eneste "gode" jeg har fått fra det er at jeg kan kundebehandling, så er jeg interessert i make up fra før av så har lest meg litt på privaten til å kunne endel om sminke (mote blader er kjekt å lese =P) og ett annet dumt spm her, hva slags andre parfymerier fins det i ski/oslo området enn kun Esthetique?
OsloMor Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Du har jo de på byporten og Paleet, Tonic eller noe sånt heter de. Ellers tror jeg de som ikke er med i noen kjede er vanskelig å få jobb i, så jeg hadde satset på Esthetique eller Tonic. Jeg hadde jobbet på kontor og cafe da jeg begynte i parfymeriet.Veldig morsom jobb forresten, selv om det jo er et miljø som tilrekker seg noget spesielle damer, he-he:0. (Styr unna Glassmagasinet, der er det ikke bra miljø.) Lykke til!
Elise & Ella-Marie *250107* <3 Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. oktober 2008 Du er en knupp Men da skal jeg fly rundt imorra med CV'er til forskjellige steder, håper det er noen som vil ta imot da! Jeg var på Glasmagasinet for noen dager siden merket med de ekspeditrisene at hadde du ikke utseendet til å være der så ble du sett ned på, kunde eller ei lissom, så frister ikke akkurat å søke der men takk for tipset uansett Hehe, kan tenke meg det er noen spesielle fruer som stikker nesen sin innom, men det må man jo regne med uansett åssen jobb man har egentlig, hehe..
erteposen + 4 Skrevet 23. oktober 2008 #6 Skrevet 23. oktober 2008 På mitt lokale parfymeri jobber det to hudpleiere, men det er ikke vanlig tror jeg. Lykke til!
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 23. oktober 2008 #7 Skrevet 23. oktober 2008 Du skal ikke søke jobb der hvor jeg jobber da? Tenk så fint vi ville fått det *drømme* ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå