nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 er det lettere denne gangen enn 1. ganga? sover dere bedre på natta, hviler mer på dagen , er mindre slitne , bekymra osv?? hvordan er denne ganga i fohold til 1.?
brooklyn Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg koser meg mer nå enn jeg gjorde med 1mann, jeg slapper mer av og nyter det mer. Samtidig er jeg mer sliten, for nå har jeg TO unger som ikke sover om natten, til forskjell for bare 1... Jeg vet nå at ungen min ikke dør om han gråter litt, om han får mageknip eller tilsvarende, ja, jeg kjenner rett og slett at jeg takler de pittesmå utfordringene bedre. Men som sagt, jeg er trøttere..
silje26*lykkelig mor til 2* Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 helt klart lettere,ikke så mye bekymra som med førstemann,er def. IKKE mindre sliten,nå er det jo to i huset og soving på natta? hva er det? haha,har faktisk ikke orka tanken på nattavvenning og det pga at jeg trenger så absolutt de timene med søvn som jeg kan få,men har faktisk begynt nu ikveld, så her er det hyling til den store gullmedalje akkurat nå, men minsten (som nå er 10 mnd) får kun vann og sutt! Dakkar liten uff,skjærer i hjertet,men av erfaring fra førstemann,heeeeeeelt klart bare å få det overstått Så erfaringsmessig hjelper det å ha vært gjennom det før, og man blir ikke så hønemor som man var med nr. 1, altså hønemor vil jeg nok alltid være men vil tro du skjønner ellers merker jeg godt at ingen barn er like,minsten her tok ikke sutt før han runda 6 mnd,mens førstemann tok på føden,minsten gren mye de første mnd i motsetning t førstemann som såvidt lagde en lyd Nå kan det sies at minsten er gutt og eldstemann er jente (runder straks 5 år) så mulig litt testo som regjerer på minstemann men fordelen,eller hva jeg skal si,jeg elsker jo begge nurkene mine <3 er jo det at nå begynner de å leke sammen og prate/kommunisere,så nå er det ikke bare en liten i huset,men to som alltid har hverandre og kan leke og finne på ting sammen blei langt dette her,men anbefales absolutt med fler,ihvertfall min erfaring men nå må jeg tilbake til nattavvenninga her,en som hyyyyyler dakkar *sukk*
Kakebakesøte Skrevet 24. oktober 2008 #4 Skrevet 24. oktober 2008 Absolutt mye roligere. Har i grunn vært veldig heldig med andremann da, han gråter nesten aldri, er bare blid og fryktelig enkel å ha med å gjøre. Men til syvende og sist så klarer jeg å kose meg og virkelig nyyyyte tilværelsen. Jeg trodde jeg gjorde det med først også, men sammenliknet så ser jeg jo at jeg var litt mer urolig for den lille første gang. Tror de fleste sier det jeg.
N_79 Skrevet 24. oktober 2008 #5 Skrevet 24. oktober 2008 Stikk motsatt for meg. Jeg er mye mere bekymret, sover lettere og våkner av den minste lyd. Redd for at noe er gale om han promper "feil" hehe.. Men til mitt forsvar så er det 9år siden første baby og man blir jo mer bekymret med alderen Gleder meg til han blir littegranne større, for det er ekkelt når de er syke når de er så små. (Gutten min har hostet siden han var 5 uker gammel...nå er han 4mnd)...
Djoolia 07+08+12 Skrevet 24. oktober 2008 #6 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg koser meg og slapper av mye mer enn med nr 1. Hadde ikke så mye behov for å hvile på dagen med nr 1,hvertfall ikke nå med nr 2. Begge har sovet hele natta fra 2 mnd alder. Man vet jo mer hva man "holder på med",så det er nok lettere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå