Gå til innhold

hvordan er kvelden hos dere med baby på noen uker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er sjefen oppe helt til vi legger oss. Sover i fanget på oss til i 11-12 tiden.. Er våken fra 19-22 ca. og sovner deretter. Det er kanskje lurt å legge henne tidligere for å starte med litt rutiner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min er tre og en halv uke gammel, og kveldene varierer veldig. Noen kvelder sovner hun i syv-tiden, mens andre kvelder vil hun ikke sove før kl. ett på natta. Jeg trodde det kanskje det kom an på hvor mye hun sov på dagen, men klarer ikke å se noen sammenheng med det foreløpig. De fleste sier at det ikke nytter med rutiner når de er såpass unge siden det er når de vil ha næring som dikterer det.

I natt var hun våken fra ett til tre, og sov deretter til kl. sju, og det var herlig. Da hun var to uker gammel, derimot, var hun ofte våken fra tolv til kl. fem, og holdt det gående med kontinuerlig spising, bæsjing og skriking. Det gikk heldigvis over etter en uke, og alt er mye mer behaglig for oss alle nå som vi får litt søvn.

Skrevet

nei det nytter vel lite å starte med rutiner nå.. dessuten tror jeg ikke at jeg hadde klart å la henne ligge nede i senga mens vi satt oppe. Hun hadde våkna etter kort tid også sikkert. Ser heller ingen sammenheng mellom hvor mye hun sover på dagtid og hvor mye hun sover på natta.

Men vil gjerne høre fra flere hvordan kveldene/nettene er med spedbarn! Når dere legger dere, sover babyen i sin egen seng osv..

Skrevet

Veldig, veldig vanlig (og slitsomt) at babyer er oppe sent de første ukene.

Som regel regulerer de det selv etter 2-3 måneder!

Skrevet

Hos oss er det pupp pupp og atter pupp om kveldene. Sovner litt innimellom. Småen er 6 uker. Han får litt flaske også men selv om han er mett vil han ligge ved puppen og kose seg. Legger seg sammen med meg - vi deler dobbeltsenga og har skviset pappaen over på ekstraseng. Jeg sover godt med han i senga og det blir mye pupp om natta også.... Rutinene kommer nok etterhvert.

Skrevet

hvis du vil at småtten skal sove litt alene på kvelden, altså ikke ligge på fanget, så bruk vogna på stuegulvet og legg h*n oppi der og rugg vogna:) da sovnet ihvertfall mini min, og vi klarte å slå gjennom med rutiner når han var 5uker gammel og de har holdt helt frem til nå, med unntak ved sykdom og tull i rutiner pga overivrige besteforeldre;) nå er han straks 4 mndr, og legges kl 8, sovner mellom kavrt over og halv 9, mat en gang iløpet av natta og sover til 8 på morran. våken til 10 på formiddagen, sover i 1 time, våken til rundt 3, sover til ca 5-6 tia, alt ettersom hvor aktiv han har vært;) flott rytme som passer med mating og middag for meg og sambo:D

Skrevet

Min datter på 5 uker har hatt rutiner siden dag 1..

Hun ligger i voggen på stua gjennom dagen å på soverommet vårt i vogga på etter kl.8 på kvelden.

Vi står opp ilag rundt 11-12 på formiddagen..Jeg dusjer mens hun ligger på stellematta på gulvet.

Hun er lys våken fra 12 tiden til 3 tiden å sover ofte fra 15.00-18.00 å våkner å er våken til 8 eller 9 å sover igjen til 11 eller halv 12 å da vekker vi henne å jeg mater henne på ene puppen,tar et skikklig kveldsstell med vasking og kosing å mater henne igjen så hun sovner rundt halv 1 på natta..da sover hun ofte 6 timer i strekk å våkner i halv 7 tida å vil ha mat å sovner igjen rundt 7 å sover til 11...

Jeg har ikke fulgt denne 3 timers regelen på natta.

Hun er mye våken på dagen å elsker å få oppmerksomhet å kos.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...