Gå til innhold

problemer med legging

Anbefalte innlegg

Skrevet

eldste datteren min på 4år har de siste ukene blitt veldig vanskelig å legge, det går fint å gå på badet osv, men når hun kommer i sengen går det ikke lang tid før hun kommer ut på stua, dette kan hun gjenta gang på gang i flere timer, eller at hun går rundt på rommet og tar med seg leker i sengen. dette begynner å slite veldig på meg, ofte ender det med at hun vekker lillesøsteren sin som sover på samme rom.

jeg passer på at det er en rolig atmosfære før hun legger seg, jeg leser for henne eller hun bader ol. passer på at jeg selv er rolig og slike ting.

håper noen kan ha noen råd til meg, vet ikke hvor lenge jeg holder ut dette lenger.

kan legge til at hun legger seg mellom 1830-1930, avhenger litt av når lillesøster sovner, men som regel nærmere halv åtte, hun våkner aldri senere enn kl 0700, stort sett rundt 06 en gang, i det siste sovner hun ofte ikke før mellom 2030-2130.

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi hadde også en lang periode hvor gutten vår stod opp igjen om kvelden eller i løpet av natta. Var også rolige, fulgte han tilbake i seng uten noe mere oppmerksomhet. Men det bare gjentok seg og gjentok seg... Løsningen for oss ble belønning med klistremerker. Han fikk et klistremerke for hver gang han sov natten igjennom i sin egen seng uten å stå opp igjen. Lagde skjema med ruter som vi hang opp på døra hans så han kunne følge med. Etter fem merker fikk han en liten belønning, ofte noe han fikk velge selv. Dette var kjempe populært! Passet på å gi masse ros når han oppnådde nye merker. Etterhvert økte vi antallet klistremerker til ti, og til slutt ble han ikke så veldig opptatt av merkene lenger. Alt dabbet ut av seg selv, også alle problemene med leggesituasjonen. Nå henger skjemaet fullt på døra hans og han kommenterer de fine merkene, men er ikke opptatt av å sanke dem lengre. Lykke til!

Skrevet

når hun kommer ut så leier du henne inn i senge igjen ikke gi henne oppmerksomhet ikke si noe .Så setter du deg ved døra når hun

kommer ut leier du hun inn igjen . kansje litt slitsomt men det virket for oss ,er dere 2 så kan dere bytte på

Skrevet

Har du prøvd med kllistermerkepremiering? Funka for oss :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...