Gå til innhold

Jeg er så overrasket over hvor mange som bruker såper! Lano, Palmolive, Dove, Sterilan osv....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne diskusjonen har vært oppe før og da ble jeg i grunn kalt ganske mys tygt fordi jeg antydet at såpe i stor grad ikke er nødvendig på kroppen og i underlivet. Jeg har etter min andre fødsel av en eller annen grunn pådratt meg mer svettelukt under armene. Tidligere brukte jeg kun såpe etter trening, men nå så må jeg bruke såpe under armene litt oftere. Ellers bruker jeg av og til undelivssåpe, men det er sjeldent. Bruker jeg det ofte kommer soppen krypende med en gang. Varmt vann er det beste for underlivet, spør enhver som har greie på det. Og ikke blir man mindre ren av det heller.

Men for å understreke det poenget ingen skjønte ved forrige diskusjon: Jeg vasker meg med såpe på hendene. Og det hver gang jeg har vært på do, lager eller spiser mat.

Fortsetter under...

Skrevet

KAn forøvrig slenge på at jeg tidligere vasket med med såpe ved hver dusj (1-2 ganger daglig), og da hadde jeg i vinterhalvåret så tørr hud at jeg måtte bruke bodylotion 3-4-5 ganger daglig...! Og ennå var det tørt... Nå har jeg ikke det problemet lenger.

Skrevet

Hehe, folk liker såpe, og mange føler seg ikke rene uten en omgang med Lano eller Sterilan. Mannen min elsker sterilan og andre sterkt luktende såper, og bruker de flittig oer hele seg....inkludert på skrukken.

Det er kanskje litt gammeldags å såpe inn hele seg, (eller ??) i og med at veldig mange holder seg rene og pene med bare litt såpe under armene og i underlivet - nå er det jo færre og færre som har skittent og veldig fysisk arbeid, men syns det virker som om "innsåpingen" holdes særlig ved like av menn ??

Det er flere og flere kvinner spesielt som blir oppmerksom på at det ikke er nødvendig å sause seg inn med mer parfyme og kjemikalier enn nødvendig, og at man skåner huden ved å redusere bruken av såpe og diverse. Noen av stoffene vi smører oss inn med, absorberes jo av huden, og kan til og med skade oss.

Men ja takk til litt velluktende dusjsåpe under armene:-) Og ingenting til barna, bortsett fra shampo på eldste.

Skrevet

hehe! Sjiraffen! Da er vi i hvertfall TO griser her! ;)

Skrevet

Det er for mye dusjing varmt vann du blir tørr av... og jeg må bruke såpe under armene og på henda... nedentil bruker jeg kun vann. Det holder lenge.

Men er mer innhold av parabener og dritt man burde sette spørsmålstegne ved.

Sønnen min bruker kun seba med

Skrevet

Sjiraff, har det som deg, gjør som deg, og vet du hva; jeg har for første gang siden jeg var helt ung babymyk hud hele året - bortsett fra i ansiktet.

Trenger rett og slett ikke kroppskrem, lenger. Har en flaske som jeg har hatt i over to år.(og som jeg kanskje kan kaste nå ??:-)

Og hva er det med den svettelukta..?? Uhh.... :-D

Husker forresten forrige debatt..............:-D

Annonse

Skrevet

Hehe, ja ka gjør man ikke når man blir tom for tema og diskutere her på dib:)

Skrevet

Ville tro det ikke luktet så godt nedentil om man bare brukte vann?? Jeg hadde vertfall følt det, og det er jo ikke noe særlig f.eks når man skal ha sex...

Skrevet

Jeg hadde soppinfeksjon for noen uker siden, og tenkte da å bytte ut den vanlige dusjsåpa med asan. Men herregud som den svei!!! Helt pyton:( Den vanlige dusjsåpa fra vaselin intensiv svei ikke! Så aldri mer Asan!

Skrevet

Hehe...mye man kan være overrasket over, ja.

Skrevet

Jeg for min del bruker såpe hele tiden. Og har ikke tørr hud (jaja, mer en det jeg faktisk er født med, noen av oss er faktisk det).

Palmolive, lano, asan. Ja hele cocktailen;)

Bruker gjerne shampoo over hele skrotten for den saks skyld. Bryr meg ikke videre om det, bare jeg blir rein:) Har ingen problemer med tørr hud, kviser eller noe anna. Så det funker for meg.

Lillemann vasker jeg med Dr.greves barnesåpe, akkurat som mamma gjorde på meg. Og det funker som bare det:) Han er myk som en baby er og har ikke tørr hud han heller:)

Såpe er toppen her:)

Skrevet

Jeg bruker heller ikke særlig såpe på kroppen, kun under armene og i underlivet og føttene. Har brukt dr. greve og asan i underlivet og aldri hatt noe problemer med det...

Bruker forresten heller ikke parfyme til daglig, ihvertfall ikke nå som jeg har en liten baby i huset igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...