Løvemor til 3 Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Min tredje datter vil ikke ha smokk...(det er nemlig veldig praktisk når de skal kose og er trøtte..) Er det noen som har gode råd? (vil heller ikke hå tommelen forresten) Hår forsøkt formede, runde og flate smokker, med og uten godsaker på...
Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Har ikke noen råd, men noen barn tar rett og slett ikke smokk, noen gang. Vet ikke hvor gammel hun er da, men hvis hun er veldig liten er det sikkert bare å fortsette å prøve. Lillegutt falt for avent/mam smokkene, nektet å ta noe annet. De har samme form, en venninne opplevde det samme, gutten hennes ville bare ha mam/avent smokker.
Løvemor til 3 Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2008 Hun er forresten 6 mnd gammel. Håper er vel snart ute da kanskje...
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Junior er 3 mnd gammel blitt, og han tar kun smokken om kvelden når han skal sove! Ikke på dagtid i det heletatt.... Hadde vært deilig å få litt fred av og til, for han "klager" mye. Nå har han begynt å finne tommelen sin, så derfor har jeg prøvd å dytte inn smokk når jeg ser han vil sutte på tommelen. Men det går jo ikke for smokken blir i veien for tommelen, og det blir bare leven. Sukk. Så jeg tror jeg må gi opp smokken på dagtid, men beholder den på kveldstid. Vil ikke han skal "totte" fordi han kan få så gal tannstilling. (Tottet lenge selv, og ble veldig overbitt.) Helsesøster derimot jublet og syntes det var flott og bare SÅÅÅÅ søtt.
Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #5 Skrevet 23. oktober 2008 Ja det kan nok kanskje hende, vet om flere som aldri tok smokk, er jo en del positivt med det også da..slipper å avenne,slipper smokkeløping på natten, smokker som faller ut her og der og overalt, sterilisering av smokker. Men mange som finner god trøst i den da, bl.a lillegutt. Men hun har kanskje en koseklut, en bamse eller noe annet å trøste seg med..?
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 23. oktober 2008 #6 Skrevet 23. oktober 2008 Glemte å si at smokkene lillegutt vil ha er også MAM/Avent sine. Startet med de fra 0-2 mnd (som han bruker fortsatt!) som heter "tiny". Vil ikke ha noen annen type.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå