Gnire Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Hei, Hvor lang tid er det normalt at det tar før babyen når fødselsvekt igjen? Jeg har en 6 dager gammel gutt som jeg lurer på får nok mat. Han er litt lite effektiv i spisingen, men bæsjer hver dag og sover et par timer i strekk av og til..
MammaMia=) Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Vesla her gikk ned over 10% av fødselsvekten når hun var 3 dager gammel å vi skulle hjem fra sykehuset..(veide 3600g ved fødsel) fikk beskjed om å amme henne og pumpe meg hver andre time for å få i gang melkeproduksjonen ordentlig. Dro på helsestasjonen å veide henne på nytt 2 dager etterpå. Var da samme vekt som da vi dro hjem.. (3200 g). men var tilbake på helsestasjonen dagen etter. (fikk beskjed om å komme dit rett etter hun hadde spist) hadde da gått opp 200g i vekt så hun får i seg mat. Når helsesøster var på hjemmebesøk 14 dager etterpå hadde hun gått opp til 4060g. Bare å ta tia til hjelp og evt dra å vei på helsestasjonen..=) Lykke til..
Gnire Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. oktober 2008 Takk for svar. Nå har vi vært og veid på helsestasjon et par ganger og han er nesten oppe i fødselsvekt (veide 3750, og er nå 3715 ti dager etter fødsel) så da tenker jeg at jeg slapper av. Han har begynt å spise jevnere, bæsje hele tiden og sove ordentlig så tenker han får nok melk nå
brooklyn Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 Det varierer veldig tror jeg- Storebror brukte 3 uker på å nå fødselsvekten, lillebror brukte 4 dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå