Gå til innhold

Hvor lenge er det vanlig å amme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fullammer baby 5 mnd og 1 uke, men har jo begynt med smaksprøver på grøt og frukt og sånn, men det er bare smaksprøver, ikke et helt måltid ennå.

Men lurer på når jeg bør slutte å amme så mye, har jo hørt 6 mnd, men det er jo snart! Hva er vanlig egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke VANLIG å slutte å amme når man er 6 mnd, heller det at man supplerer faste måltider med pupp. Jeg ammet førstemann til han var 10-11 mnd, da ville han ikke mer. Jeg håper å kunne gjøre det samme med minimann nå.

Skrevet

Du får høre litt på deg, og litt på baby (med bevissthet på at de ofte vegrer litt i 9mnd aldere siden de er så opptatte, kommer du igjennom det så kommer du så langt du vil). Medisinsk fordel er det til 4 år. Opp til det er det opp til deg (og ikke svigermor). Kos dere og amm så lenge dere vil!

Skrevet

Må si meg enig med expat her. Har ammet to barn og i 8 mnd alderen så har jeg begge gangene tenkt at nå er det slutt. De har ikke hatt tid og er urolige.. men jeg har valgt å fortsette selv om det var litt vanskelig og førstemann ammet jeg i 17 mnd og andre er 15 mnd og jeg ammer fortsatt..

Jeg føler at rundt meg så slutter enten folk tidlig å amme pga f.eks problemer eller noen ikke trives med det eller de av dem som ammer de ammer lenge.. godt over 1 år og noen til nesten barna var 2 år slik som er anbefalt i dag fra who.

Og når det gjelder svigermor.. de er fra en generasjon der man sjelden ammet lengre enn 6 mnd så tror det er mange av oss som har svigermødre som stusser på at vi ammer så lenge..

Skrevet

Ja, det er merkelig at det er oldemor vi helst bør høre på! DE ammet skikkelig bra! Det var masse feilinfo da våre mødre ammet, stakkars dem...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...