Ella Bella Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Driver man tilvenning for å komme opp i en porsjon eller for at magen skal bli vant til det eller begge deler? Småtten fikk en litt stor men tynn grøtporsjon i dag og den gikk rett hjem for å si det sånn! Han var klar for mer. Har gitt tran på skje så han er jo vant med hvordan det fungerer å spise fra den.... Hvor fort kan man gå frem til full porsjon, og skal man gi MME i tillegg til grøtporsjonen?? Må man ha tilvenning på velling dersom han ikke reagerer på grøten? Gav grøt i ellevetiden i dag, dersom det var noe problem skulle jeg vel ha merket det? Avføringen så faktisk bedre ut enn på lenge. Men har "prompet" MYE i dag da...men virker ikke plaget av det.... Hvor lenge må man gi grøt før man kan begynne med eks frukt og grønt?
Løvemor til 3 Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 I førsten fikk hun bare en liten skje, men når jeg så at hun begynte å få smaken på grøten, økte jeg posjonen. Når hun har spist opp alt kan man øke neste dag. Det har vært veldig lett å se på datteren min når hun er mett, for da grøsser hun skikkelig.. Får du problemer med treg mage noen gang, kan du jo prøve litt sviske, eller blande ut litt maltekstrakt i melken eller grøten. Min datter har forresten fått grøt siden hun var 4 mnd, og vi er nok oppe i full posjon nå snart (hun er 6 mnd nå...)
Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 Her gikk vi fort opp i full posjon grøt, lillegutt likte godt grøt og fikk ikke noe reaksjon, så jeg bare kjørte på Under en uke var han oppe i full posjon. Gav ham det han ville ha. Lillegutt ville ikke ha mme i tillegg til grøten, kun vann. Er jo mme i grøten, så får jo i seg mme allikevel. Angående velling, det er jo det samme man bruker i grøten, så reagerer han ikke på grøt, skal velling være greit. Jeg pleier å ha malt i grøten også, eller malt i mme som jeg blandet i grøten. Her ga vi fruktmos før vi begynte med grøt, de fra 4 mnd er er jo veldig snille. Så hvis han ikke reagerer på det, så kan du jo gi frukt i babyfeeder f.eks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå