♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 23. oktober 2008 #1 Del Skrevet 23. oktober 2008 Tirsdag 21.okt var jeg hos jm og fikk akupunktur og ble tøyd/strippet. Jm sa jeg var moden,og hadde 2-3 cm åpning. Jeg ble ganske letta egentlig,trodde ikke jeg var moden i det hele tatt siden jeg da hadde 8 dager igjen til termin (29 .okt) Ble anbefalt å ha sex den kvelden,hadde store planer om det etter Grey's... Etter jm-timen reiste vi til Ikea og jeg følte ikke så mye mer forskjell fra før annet enn litt mensmurringer og litt tyngdefølelse/nedpress. Vel hjemme var gikk resten av dagen som vanlig,og da det ble "kveld" så begynte noen uregelmessige kynnere å komme. Tenkte ikke så mye over det annet enn at det ikke var rier,for de kom så forskjellig i tid. Skrev et innlegg her om hvordan det gikk på jm-timen,og lovte å oppdatere etterhvert hvordan det gikk.. Glemte det... Satte oss til å se på Grey's Anatomy,og jeg satt og trykka litt på pc'en og tok tiden på riene på www.varktimer.se/ De kom så uregelmessig at jeg ga opp det prosjektet. Etter Grey's lokka jeg mannen min med meg i seng,og skulle liksom ha sex.. La meg ned ,så på klokka,da var kl.23.00 Fikk 2 rier med 2-3 min mellomrom og skjønte at nå har jeg rier,det blir ikke noe sex nei.. Tok tiden på riene,2-4 min mellomrom,og jeg fikk tak i mora mi,som skulle være barnevakt. "Advarte" henne om at det kunne kanskje være bomtur,at vi kanksje kom hjem.. (Hvor dum kan en bli sier jeg i ettertid... Bomtur liksom...) Reiste hjemmefra 23.50. Fikk etpar rier med 1 min mellomrom og da ble jeg litt stressa,men så kom det noen med 3-4 min mellom,og da slappa litt mer av da. Mannen min kjørte ikke særlig seint, og ble selvølgelig tatt bilde av i en fotoboks, (100 i 70-sone sier han... Blir en jævla dyr affære- håper vi kan prute på bota,har jo bevis på at jeg fødte etpar timer etterpå..) Kom til sykehuset 00.35 Fikk komme inn på en fødestue med en gang, jm jeg fikk var såå glad for å få noe å gjøre,og var utrolig grei,jeg likte henne godt. Hun sjekket åpning ,ca 3-4 cm,og jeg kjente jeg ble kjempeskuffa,trodde riene hadde virka litt mer/bedre... Etter en liten stund med ctg fikk jeg gå i badekar,der satt jeg en stund og jobba veldig bra med riene. Kjente jeg jobba med,og ikke imot. Følte nesten jeg pusta han nedover . Følte meg veldig smertefri mellom riene,og var ved veldig godt mot egentlig. Etter en liten stund så følte jeg at dette var en kopi av min forrige fødsel,der alt skjedde veldig raskt,så jeg tenkte at denne gangen skal vi være litt mer forberedt ja. Sist fikk jeg pressrier i badekaret,jm hadde ikke lagd klar fødeseng osv,alt bare stress. Nå gikk jeg ut av badekaret før pressriene kom,la meg i fødesenga og hadde mye bedre kontroll før pressriene startet. Når pressriene startet så følte jeg at jeg hadde veldig god kontroll på når og hvordan jeg skulle presse/puste. Jm hjalp godt til. Jeg hadde øynene lukket hele pressriene husker jeg,såg for meg hvordan han skulle ut uten å revne... Det gikk kjempebra, han kom ikke for fort og ikke for sent.. Revna ikke noenting,slapp å sy!! Onsdag 22.Okt kl.02.15 ble lille prinsen min født. En uke før termin. Det var en merkelig og deilig følelse da hodet kom ut og resten av kroppen bare sklei ut.. Vekt: 3336 gr Lengde 49 cm Hodeomkr: 34,5 cm Flinke mannen min fikk klippe navlesnora. Han var så utrolig behagelig å ha med på fødselen, Han holdt avstand når jeg trengte fred,og var der for meg når jeg trengte han å holde i. Sånn jeg opplevde fødselen min,fra riene startet på ordentlig kl 23.oo til han kom ut 02.15, så kunne jeg godt hatt flere unger,men dette er siste mann. Litt merkelig å tenke på,men godt å være ferdig med å føde også. Fikk ikke dobbeltrom på pas.hotellet,så vi låg på fødestuen til det ble morgen. Jeg hadde bestemt meg for å reise hjem så tidlig jeg kunne, føler ikke jeg hadde noe på sykehus å gjøre (sitat mannen min; Sykehus er for syke folk- du er jo ikke syk...hehe) Så etter barnelegekontrollen fikk vi lov å reise hjem, da var det gått 8 timer siden jeg fødte. Kom hjem 11.30 og slappet av noen timer og så fikk vi besøk av foreldrene mine og brodern med familie. Syns det var fantastisk å være hjemme istedet for på sykehuset. Har jo 2 andre unger som jeg gjerne ville hjem til. Lille Emil bare sover og sover,og har spist litt sånn av og til. Amminga går ganske fint,føler melka har kommet også. Vekker han for å amme.. Ganske luksus egentlig, hadde trodd han skulle være mer våken. Får slappet godt av når han sover. Mannen min tar seg av det meste ang de andre ungene,så jeg får være dronning etpar dager hjemme nå. Skikkelig herlig!! Formen min er så god at vi har vært innom en tur på jobben min,og vært og handla litt mat også. Magen er nesten borte,det er helt sykt altså..Utrolig...!! Kom jammen rett inn i min gamle Dieselbukse som jeg sleit litt med å passe rett før jeg ble gravid. Nesten slankekur dette her. Nå tror jeg at jeg har skrevet nok.. hehe.. Lykke til dere andre som ikke har født! Snakkes på DIB!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138965728-dumles-f%C3%B8dselshistorie-kan-leses-av-alleenkel-og-grei-f%C3%B8dsel-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå