3-prinser Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Junior (5 1/2 mnd) har 4 måltider i døgnet. Frokost: grøt+mme. Lunsj: fruktbeger+mme. Middag: middagsglass+mme. Kvelds: grøt+mme. MEN......synes han drikker så lite mme. Han drikker ca.70-80ml ved siden av fast føde til hvert måltid. Er det for lite? Når han får grøt lager jeg av ca.100ml vann, så han får jo væske gjennom det også. Noen som vet?
pilutt1 Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Du gir mme, da står det vel der på pakken hvor mye ca de skal ha ved hvert måltid? Ellers kan du jo tenke på hvor ofte du skifter bleie, og om bleien er våt?
3-prinser Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2008 Han får HIPP, og der står det ingenting om mengde til hvert måltid, bare blandingsforhold.
Lukkelukken og bebibror Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg vet ikke, men min drikker omtrent like mye. Men tilbyr han ofte vann, og har alltid koppen framme tilfelle han skulle få lyst på
Sunniva78 har to små Skrevet 23. oktober 2008 #5 Skrevet 23. oktober 2008 Eneste jeg vet er at de på 7-8 mnd skal ha minst 5-6 dl med melk hver dag, da er væsken i grøten medberegnet... Hvis man regner sammen det din får da, så er det kanskje litt lite, for de skal jo ha større andel med melk enn annen fast føde jo mindre de er..? Men jeg vet ikke altså, det lureste er å spørre HS.
elsker☆deg☆gutten☆min Skrevet 23. oktober 2008 #6 Skrevet 23. oktober 2008 vettu, akkurat dette lurer jeg også på, vi har akkurat det samme måltidene som du skrev opp, å han drikker mellom 50 og 80 ml, men så lenge bleia er våt så har han jo fått i seg nok veske. syns jeg hørte en gang at veske skal regnes ut, utifra kroppsvekta, altså så så mye ml pr kilo... men husker ikke hvordan det var! men samtidig er det jo naturlig at flaska blir mindre innterressant når di får annen mat. min liker ikke vann, men har får i seg en slurk eller to hvis jeg lar han drikke av glasset mitt, eller vannflaska mi. han nekter ellers. men du, nå ble det litt langt dette her, tenk heller slik at så lenge bleia er våt flere ganger iløpet av en dag, så er det nok veske uansett:)
ballblom Skrevet 23. oktober 2008 #7 Skrevet 23. oktober 2008 Min liker heller ikke å få vann på flaske, men hvis han får sutte på en våt klut er vann kjempegodt.. verdt å prøve hvis det viser seg at de små får i seg for lite væske :-)
Tredjemann på vei :D Skrevet 23. oktober 2008 #8 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg synes det høres veldig greit ut jeg:-) Jenta mi får fast føde 4 ganger hun også (5 mnd gammel), men to av de måltidene består av velling på flaske, så da får hun i seg bra med mme. Til middagsglasset vil hun sjelden ha mer enn 50-60 ml mme, og til kveldsgrøten drikker hun alt fra 60-120 ml mme. Jeg passer på å gi henne flaska før maten, slik at hun skal få i seg nok drikke. Hun liker mye bedre å spise av skje, så hvis jeg gir henne mat først, blir det vanskelig å få henne til å ta flaska. Også tilbyr jeg henne vann mellom måltidene, noe hun gjerne vil ha:-) Det kan jo være lurt om du også gjør, for vann er sunt og viktig for kroppen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå