Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg får stadig høre av familien at gutten min er unormalt flink til å spise. Må jo ofte si meg enig. Han fyller 6 mnd om en uke og spiser alle de 3 typene 4-mnd grøt som jeg har gitt han. Igår fikk han pære/banan/yogert (6-mnd glass). Han spiste nesten halve glasset før jeg stoppet han.

Lillegutt spiser nå fast grøt 2 ganger om dagen og har gjort det i flere uker. Han får grøt blandet med litt over 1 dl vann. Det er jeg som stopper spising så hvor mye han KAN spise har jeg aldri utforsket. Hvis jeg ikke gir han grøt, tøpper han lett en flaske MME (220 ml), men jeg bruker å stoppe han ved 160-180 ml for spiser han for mye blir det bare gulping.

Jeg har prøvd å gi han fruktmos også noen ganger, men han har rynket litt på nesen av det (selv om han spiser det). Sist gang var for flere uker siden så jeg regner med at han vil spise det nå hvis jeg gir han det.

Er han unormalt lett i matveien? Han gaper stort og villig og er en fryd å mate...begynte med fast føde da han fylt 4 mnd. Han har vært lett å mate siden starten. Har nå kjøpt inn noen 6-mnd grøt som han snart skal få. Regner med han spiser de nye grøtene uten å mokke.

Flere som har det slik?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...