eggbert Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Var på ul på mandag, dette var da min 6. sprøytedag. Ettersom jeg har pcos har jeg begynt på lav dose (100IE purgeon), Etter ul ble jeg dosert opp til 150IE, fordi legen mente at eggposene ikke hadde vokst nok. Han mente imidlertid at jeg ville være klar for uttak på man. Var på ny ul i dag (9. sprøytedag) hvor legen sa at hun ikke forstod hvorfor jeg var dosert slik, hun var overbevist om at jeg ikke har pcos..Eggposene hadde fremdeles ikke vokst særlig, så da var det opp ytterligere til 200 IE, og to dager ekstra med sprøyter- sukk.. Blir så forvirret jeg, det er ny lege for hver undersøkelse og de gir så ulike beskjeder. Nå fikk jeg bare med meg en plan som sier at jeg skal sette eggløsningssprøyten på mandag kveld, uttak på onsdag. Men hvordan kan de vite at eggposene har vokst seg store nok til uttak? Det har jo foreløpig gått litt tregt her.. Er så redd for å sette sprøyten på mandag, og så kommer jeg til uttak på onsdag og så sier de at det ikke lar seg gjennomføre.. Uff, første forsøk og mange bekymringer..
MK73 Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Når du fikk den beskjeden idag, så har de vurdert at folliklene dine kommer til å vokse seg store nok til uttakt med de ekstra stikkedagene og økt dose. Ellers ville du ha fått beskjed om ekstra kontroll på mandag. Hvor store var de idag da?
eggbert Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2008 På mandag var de mellom 7-9 mm, og i dag var de rundt 9- 12 mm.. Tusen takk for svar. Blir så forvirret når legene gir så ulike tilbakemeldinger.. Har aldri hørt før at jeg ikke har pcos. Har hørt at jeg ikke ser typisk pcos ut. Men jeg har ikke el og har til tider lange sykluser.. Den første legen doserte meg i forhold til blodprøven min, og sa at jeg var mer utsatt for overstimulering. Hun som jeg gikk til i dag, mente at jeg ikke hadde diagnosen og at de derfor ikke hadde satt meg på riktig dose- merkelig, spør du meg. Hvordan går det med deg da? Hvordan ligger du an i løypa? Takk igjen for svar:)
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 24. oktober 2008 #4 Skrevet 24. oktober 2008 Hei eggbert. Forstår din frustrasjon, er vanskelig når det er første forsøk og en får så mange forskjellige beskjeder. Jeg er også i første forsøk, og vi er ganske så likt på veg. Jeg var på UL igår og hadde follikler på rundt 12-13mm og noen på 9 og 10, og noen enda mindre. Ganske så likt som deg med andre ord. Jeg ble som deg, forespeilet EL-sprøyte på mandag og uttak onsdag. Men skal inn på ny sjekk mandag først. PS: Sleng deg på uke 44 gjengen :-) Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå