Gå til innhold

Å brenne bleier i ovnen ???!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da kan man jo likegodt brenne ALL søpla si i ovnen, eller....? Eller tror dere at bleier ikke er søppel ??!

Og det var jammen flere enn én som sa at det var helt ok - og ikke var de anonyme, heller! Jeg er sjokka.

Æsj, tenk å ligge intetanende og sove med vinduet åpent mens naboen brenner bleier like ved siden av! Griser!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hva tror du de gjør med bleiene når de kommer til fyllinga? Henger de opp til tørk? Eller resirkulerer dem? De blir jo selvfølgelig brent!

Dette er faktisk et av de morsomste innleggene jeg har lest på lenge! Det er bra at du ikke bor i nærheten av et krematorium, da måtte du i hvert fall sovet med vinduet igjen resten av livet :-)

Skrevet

Jeg vet godt hva som foregår med søpla vi produserer, men jeg vet også at du ikke vil bo rett ved en søppelhaug.

Ville du likt at naboene dine brant søppel ? Det er en viss forskjell her, det ser du vel.

Søppelfyllinger opprettes ikke i nabolag.

Og hva har krematorium med bleier å gjøre ? Og hadde jeg vært så uheldig at jeg måtte velge, hadde jeg selvfølgelig valgt likene.

Skrevet

Nei, jeg vet jo at man ikke har søppelfyllinger akkurat der som folk bor, og dessuten så blir jo røyken fra disse rensa, men jeg syntes bare at innlegget ditt var så morsomt, og så svarte jeg litt flåsete. Det er jo ikke et stort problem at folk brenner litt søppel? Men jeg er enig med deg i at det ikke er bra.

Skrevet

Jeg trodde jo ikke at det var et stort problem før jeg tittet innom anonym! Da så jeg plutselig for meg at halve nabolaget mitt drev og brente søpla si i ovnen........:-D

Men nei, det er ikke bra, og jeg får rett og slett dånedimpen av den type ignorans! ;-) Det er søppel, for svarte, og søppel skal i dunken!!!

Skrevet

Søppelplassen her er temmelig nærme de som bor oppi der den er, så ikke kom å si at de ikke oppretter søppelplasser ved boligområder..

Glad jeg ikke bor oppi der..

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Det legger seg et belegg på innsiden av pipen hvis en brenner plast, dette kan senere føre til pipebrann.

Godkjente forbrenningsovner til søppel og lik har veldig høye temperaturer samt at røyken blir renset på en annen måte.

Skrevet

Du tror ikke det er boligområdet som kom sist, da ?

Skrevet

Er det noen som gjør det???? hahahaha... Ligger på skinnfell foran peisen og koser seg med et glass vin, mens man fyrer opp bleiene til poden!! hahahaha...

Skrevet

Jeg mente bare å spørre om kanskje boligområdet ble satt opp før dynga - tenkte du på et spesielt sted ?

Skrevet

Å ja hehe.. Trodde deu mente det boligområdet som kom sist ut i en sammenligning eller noe..

Nei, dynga kom først og etter det har dynga blitt større om boligene kommi nærmere.. Folk som bor nærme der kan ikke henge ut klær på sommern pga lukt som setter seg i våte klær.. Glad jeg ikke bor der..

Skrevet

Nei, tenkte ikke på noe spesielt - men mener nå å huske et innslag på nyhetene i sommer - om ei dynge som hadde dårlig renseanlegg eller noe, og forpestet nærmiljøet ?

Uansett; hadde satt himmel og jord i bevegelse for å få slutt på søppelaktiviteten hvis det hadde vært meg som bodde i nærheten av dynga.

Det kan ikke være lett å få solgt seg vekk fra et sånt område, stakkars folk.

Skrevet

Grisete for miljøet iallefall, men da gir vel folk F. da.

Skrevet

Trenger du noen til å fortelle deg det, kan jeg jo alltid bruke STORE BOKSTAVER : MILJØGRISERI

Skrevet

Tror kanskje du misforstår bittelitt????

For det første: tror det er snakk om å hive innpå en bleie en sjelden gang, når det allerede ER fyr i ovnen, tror ikke noen FYRER MED bleier??? Det har jeg aldri hørt om...

For det andre, mange fyrer opp med melkekartonger eller aviser. Det er papiravfall/søppel, men brenner det innimellom likevel... Det samme med *myeannetrart* som også brennes.

Sist men ikke minst, OM en nabo hiver innpå en bleie i en ovn i full fyr, nekter jeg å tro at det er mulig å kjenne duften! Jeg NEKTER! Da kan nok eimen fra en full søppelboks bli vel så plagsom....

Så; ikke "fyr" deg opp for dette, da, fisken;0) Pust gjennom nesa, så lever du lengre...

Skrevet

hmmm, trodde faktisk dette var mer normalt jeg..

brenner ikke bleier selv, da jeg ikke har bleiebarn lengre, og hadde ikke ovn da jeg hadde det. men de fleste jeg kjenner som har ovn og bleiebarn nøler ikke med å hive innpå en bleie om de skulle skifte i stuen eller noe??

Tror nok folk fyrer med myyye rart, men en bleie er ikke noe jeg ville gispet for nei =/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...