Gå til innhold

Forstoppelse!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å hjelpe frøkna mi? Hun har presset og presset i hele dag, men kommer ingenting.....Stakkar hun har så vondt! Har prøvd å gi litt sviskemos. Hun er 8 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk i tips å ta en liten bi av et såpe..gjerne en som er mild og føre den i endetarmen på babyen. Ellers så hjelper termometeren:)

Men det er jo bare ved nød da...hjelper ikke i lengden..MEN funker der og da:)

Skrevet

Tenkte jeg skulle prøve termometeret etterpå. Hun presser så hun blir helt lilla i hodet stakkar :(

Skrevet

prøv heller sviskejuice, prøv å unngå ting opp i rompa på babyene, det blir så veldig lett rifter i endetarmene dems. i verstefall, ta vaselin eller babyoil på en lillfinger o masser analen og maks 0.5 cm innnenfor.

vår unge får sprutbæsj av sukkervann, kansje det funker på din også

Skrevet

Åhh, der kom det en hard klank helt av seg selv. Nesten så glad at jeg griner her nå....he he :)

Skrevet

Laktulose som du får på apoteket skal gjøre at avføringen blir mykere og da lettere å få ut. Hør med de på apoteket hvor mye du kan gi, jeg husker ikke helt hvor mange ml det var.

Maltekstrakt skal også hjelpe. Pære skal visst også være avførende, men banan kan være stoppende.

Vi går til soneterapeut pga uro hos vår lille frøken. Han mener det kommer av at hun har treg mage. Han masserer i området midt under foten (to fingerbredder midt under fotbladet er området som har med fordøyelsen å gjøre). Vi har vært der to ganger og etter hver gang har hun hatt skikkelig utblåsning av tarmen, så det funker:-) Du kan jo prøve med lett trykking av det området som jeg beskrev. Vi har også fått i hjemmelekse å massere/trykke på det området til hvert stell. Verdt et forsøk ihvertfall.

Lykke til:-)

Skrevet

Malt! Funket kjempe bra her. Hun ville ikke ha det i melken, men blandet det ut i noe frukt mos. Fikk anbefalt det av hs før svisker. Hadde allerede forsøkt alt av svisker men sjedde så lite da. Ellers er Linfrø kjempebra når de er større. Gutten min hadde forstoppelse i sommer. Gikk ikke lange tiden etter han hadde fått linfrø og biola før alt var ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...