Gå til innhold

To jentenavn gjenstår: Matilde og Ella

Anbefalte innlegg

Skrevet

Puhh...

Takk for innspill alle sammen! Blitt litt klokere.

Står nå igjen med to jentenavn: Matilde og Ella.

Storbror heter Markus.

Hva skal jeg velge??? :-) :-)

Jeg syns begge navnene er søte og feminine.

Vil GJERNE ha noen innspill/kommentarer.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så det står altså mellom tre navn..... Matilde, Ella og Mathea...

Jeg som håpet at vi hadde skåret ned til to navn :-(

Hjelp :-))

Skrevet

Kjempe fine navn alle tre:) Men tror jeg hadde gått fod Matilde, passer best med Markus. Dessuten er det veldig tidløst:)

Skrevet

Jeg ville også tatt Matilde, synes det er kjempefint og blir stilig til Markus : )

Skrevet

Alle tre passer jo godt til Markus. Jeg synes Matilde er fint, men litt oppbrukt. Er ikke så glad i Mathea. Synes Ella er kjempefint, så jeg ville gått for det

Skrevet

Jeg ville valgt Matilde. Det er pent, søtt, samtidig som det er litt tak i.

Ella er på vei opp, og ikke så fint.

Mathea ville jeg ikke vurdert engang.

Skrevet

Jeg liker alle navnene godt men liker Ella aller best og synes det er fint med ulik bokstav på søsken så jeg stemmer Ella.

Skrevet

Vet du hva? Da holder jeg med mannen din og stemmer på Mathea!

Skrevet

Tusen takk for innspill!

Vi begge syns dette er veldig artig. MYE bedre enn å spørre familie og venner. Det blir det bare mas og innvendinger av!

Mathea er ute av navnedebatten - menn er som regel ganske lette å overtale :-)

Da gjenstår bare bare to igjen - må klare det :-)

Skrevet

MATILDE - kjeeempe fint navn. Liker ikke Ella (minner meg om det spanske ordet for hun)

Skrevet

To kjempe fine navn, men må nok velge Ella. Min eldste datter heter det og jeg syns navnet er nydelig. Liker også Matilde veldig godt, minstemann hadde mest sannsynlig fått navnet Matilda hvis han var en jente.

Skrevet

Synes Matilde passer veldig bra med Markus :-)

Skrevet

Markus og Ella var veldig fine sammen:o)

Og Ella er mye finere enn Mathilde.

Skrevet

Jeg synes Matilde er utrolig kjedelig, og tenker bare Mat-Ilde, en som er glad i mat. Ella er utrolig vakkert og står utvilsomt best til Markus, synes Markus og Matilde blir litt "klisjé" - dessuten ser jeg ikke "greia" i å alltid måtte ha lik forbokstav på barna. Ella er så vakkert!

For øvrig er Mathea helt utrolig pent og stødig, og står kanskje aller best til Markus. Men, det var ute av "debatten"?

Skrevet

MATILDE! Helt nydelig navn, vi selv har valgt!:) Står veldig fint med Markus men er enig med mamman til Ava i at Mathea passer helt perfekt med Markus!;-)

Synes dere burde velge Matilde, siden dere ikke vuderer Mathea lenger!:)

• 1 måned senere...
Skrevet

Mathilde er det nydelig navn! Men jeg liker best å skrive det med H. Mathilde og Markus passe kjempe bra sammen og det er kjempe fine navn. :)

Skrevet

Jeg liker Matilde best.

Er ikke glad i Matea navnet.

Lykke til..

Skrevet

Matilde

Skrevet

Hvis dere tenker at to barn er nok, synes jeg jenta skal hete Matilde. Matilde og Markus passer godt sammen. Men hvis dere har planer om å lage flere barn etterhvert, synes jeg frøkna skal hete Ella, et kjempefint navn, også blir dere ikke bundet av at en tredjemann også må få navn på M.

Skrevet

Jeg liker veldig godt alle tre men kanskje Mathea minst. Jeg er veldig glad i ulike bokstaver på søsken sitt navn så jeg stemmer for Ella.

Skrevet

Synes som sagt at Markus og Matilde er så "typisk" og litt kjedelig.. Ville valgt Ella, det er nydelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...