Gå til innhold

etter en lang og hard kamp medmange lite pedaogiske metoder

Anbefalte innlegg

Skrevet

har lillegutt på drøye 2 endelig begynt å spise grønnsaker...han har vært SYKT kresen, men nå ser det ut til å snø...gulrøtter, broccoli, blomkål og mais er vel en goood start,er det ikke???

og tro meg --sykt kresen har han vært...

hurraaaaa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flott!! Jeg er ikke den mest pedagogiske når det kommer til måltidet selv. Den som ikke smaker på maten får ikke dessert. En skal i følge noen ikke true barna sine:) Etter et par smakinger så spiser de det plutselig. Nesten så de glemmer at de "ikke" liker det.

Hva gjorde du?

Skrevet

har hatt drøssevis av metoder som ikke funket..

for en ukes tid siden, lot vi storebror (som alltid har spist ALT) ta håndbak mot kællen i huset - vant selvsagt. Lillebror tapte, inntil han tok en liten bit av gulerota..så kjørte vi på med gulrøtter en stundt, før vi mikset inn broccoli og blomkål også:-)

Får sikkert sukkerbanden på ryggen når jeg sier at de de to siste dagene har fått en pepperkake (idioti å ha det i oktober, men min alltid like velmenende svigermor kom på besøk med en boks igår) som belønning for å få i seg grønsaker; så idag spiste han en GOD porsjon:-) Så nå innbiller jeg meg smaksløkene er litt utvida. det meste er jo bare snakk om vane:-)

Er liksom litt viktig å få i de littt vitaminer..Han har vært helt motstander av alt som lukter grønt siden vi startet å introdusere. Håper vi nå klarer å snu en kresen guttevalp. Synes det er svært lite sjarmerende...

Skrevet

se over:-) Vi postet sikkert innleggene rimelig likt.

er ikke enig emd såkalte eksperter som mener vi skal la barna være i fred..Noen må motiveres (lures) til å smake - og voila...

Skrevet

Flinke dere er! Den matdokumentaren som er produsert av BBC (gikk på nrk for en tid tilbake) mente av om barn blir introdusert til en ny matvare syv ganger med ganske kort mellomrom vil de spise den til slutt under moderat press. Gruppepress fungerer også. Blir eldstemann i en flokk en positiv spiser følger ofte yngre søsken etter.

Det er en liiiten gruppe supersmakere som har så tette smaksløker at de er vare på mat - men gruppen er liten.

Skrevet

oi, bare 7?? Trodde det var flere jeg:-)

Mini her er bare sta...har nektet å spise, og spyttet ut når vi endelig trodde det var ok..Men nååååååååååååååååå:-)

Broccoliblanding funker fint til alt!!

Skrevet

forresten, noen m gode forslag t annet som er rikt på vitaminerog lett å like?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...