Egen-liten Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Nok en gang får jeg telefon om at det er for dårlig kvalitet på egg til at det er noe vits å sette dem inn. For et nederlag...! Jeg er skikkelig rådløs nå, for jeg skjønner ikke hvorfor det plutselig ble sånn. Jeg lurer på noen ting før jeg skal inn til samtale snart, er det noen som har svar på noen av spørsmålene mine? På forsøk 1 og 2 fikk jeg 2 bra egg, og positiv test på 2. forsøk. Plutselig på forsøk 3 og 4 er kvaliteten dårlig på `alle`. Legene skjønner det visst ikke. -Er det noen som har opplevd dette, for så å bytte medisiner/regime, og fått bra egg igjen? Jeg gikk til fotsoneterapi før jeg startet på forsøkene,men ikke etterpå. -Kan det lønne seg å vente en god stund til neste forsøk og starte opp med det igjen? Jeg fikk veldig regelmessig mens av det,men dette tror vel legen ikke på selv om jeg sier det. -Noen med gode erfaringer? At mensen blir regelmessig må da bety at det skjer noe med eggstokkene? Det jeg er mest redd for nå er at legen sier det ikke er vits å fortsette. Nå er alt bare svart, og jeg er så alene om dette. Min mann bryr seg ikke så mye, med 3 barn fra før. Dessuten kan han ikke bli med på samtalen, for han prioriterer jobben....Gjør det ikke noe bedre,akkurat Vel,jeg kommer over dette om en stund, og håper jeg kan glede meg til et nytt forsøk....
LykkeligSomMamma Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 HUff da, dette var ikke hyggelig lesning - føler med deg! Hvor hører du til? Selv er jeg på Nordica og har to IVF bak oss som gikk rett vest fordi eggene ikke delte seg. Det de sier der er at de ved neste IVF som blir ICSI, så ser de på eggene i spindelmikroskopet de har (eneste klinikk i skandinavia tror jeg) om arvematerialet er som det skal ift DNA-remsa osv. Mao kan de gi mer informasjon der. Jeg tror uansett at du kan få bra egg igjen, er jo så vilkårlig hvordan de går for seg disse syklusene våre. Selv skal jeg over på menopur istedet for gonal f og det har hjulpet mange. Alle mine hormonverdier er i orden og alt lå til rette, likevel skjedde det ikke. Ser mange har det sånn og SÅ, så plutselig ble det en god yklus og full klaff og du kan jo bli gravid, det at du testet positivt en gang er jo kjempebra selv om det kanskje ikke endte bra. Hva med å få nordica eller annen klinikk til å se på journalen din og gi en second opinion? Ikke gi opp! Masse lykke til, forstår at dette er tøft!
Kine71 Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 Hei Egen-liten! Huff skjønner at du er nedfor og nervøs før samtalen! Jeg har jo selv opplevd en gang at eggene ikke delte seg. Dessuten kunne de ikke gi noen svar på hvorfor det skjedde, nei det var da bare sånn som kunne skje!!! Jeg blir 37 om noen måneder, har icsi pga nedsatt sædkvalitet. Jeg ble nedfor og kontaktet Nordica. Hadde hørt om deres spindelmikroskop og tenkte at kanskje Menopur kunne bedre eggkvaliteten. Pga økonomien tok vi et forsøk til i Trondheim. Før det tok jeg akupunktur, spiste antioksydanter og fikk kort nedregulering ( hadde mange bivirkninger på langt) Da ble det et til innsett og 3 på frys. Selvom det ble negativt ble jeg mye bedre tilmote. Som svar på dine spørsmål: Jeg har stor tro på alternativ medisin, og hvis fotsoneterapi har fått kroppen din i gjenge, så hvorfor ikke fortsette? Kan du ikke høre om de tror Menopur kan hjelpe? Send journalen din til Nordica og få en telefonsamtale med dr Lindeberg, det koster ingenting. Hør hva de sier i Danmark, de har jo drevet på lengre og kan kanskje gi deg noen råd. Ønsker deg masse lykke til Klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå