Gå til innhold

Magevondt og melkeallergi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår har slitt litt med magen og jeg har derfor valgt å være veldig forsiktig med melkeprodukter - har forstått det slik at noen babyer reagerer på dette. Nå ser det ut til at det går bedre (hun er 12 uker i morgen). Hvis melken har bidratt til magevondten, er dette noe som hun blir bedre av, eller vil jeg måtte holde meg borte fra melkeprodukter lenge? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mi eldste hadde melkeallergi (vokste det av seg da hun var 3 år)

Jeg merket det på jenta mi at hun skrek nesten hele tiden da hun var våken. Og det begynte allererde før jeg hadde kommet hjem fra sykehuset.

Jeg kuttet ut melkeprodukt i kosten min for jeg jeg leste om dette.

Fikk ei helt ny blid jente :)

etterhvert kunne jeg spise hvitost og sjokolade. Men hun reagert visst jeg spiste brunost, drakk melk osv..

Da hun var 4 mnd så kunne jeg spise det jeg ville. Trudde da at hun var kvitt det, men da jeg begynte med grøt med melk i, så spydde hun alt opp igjenn.

Hun ble testet med blodprøve da hun var 7 mnd, men den var negativ. Så ble hun testet med pirke da hun var 14 mnd og den var positiv.

Så jeg anbefaler deg på holde deg unna melkeprodukter.

Ta det opp med en lege din mistanke. Si symptomene hennes når du drikker melk, og at hun blir mye bedre år du kutter det ut.

Du kan jo prøve igjenn å se om det var melka eller helt tilfeldig..og reagerer hun igjenn så er det sikkert det.

Visst hun reagerer på melk så skal du vite at du har rett på å få melkeerstatning på blå resept. Men legen må søke NAV og de må invilge det. Og i mellomtiden så sparer du på evt kvitteringer. Får det får du refundert :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...