Gå til innhold

4 mnd - bruker ikke armene når han ligger på magen! unormalt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er flere babyer der ute som fortsatt ikke har knekt koden med å bruke armene til å løfte seg opp når de ligger på magen?? Mini her har nemlig ikke d, og lurer på om det er unormalt at det tar så lang tid?? Han ligger med armene ned langs kroppen og løfter hodet og beina....hehe:) ser faktisk veldig komisk ut! åsså blir han jo illsint...helt sprutrød i hele hodet! Jeg prøver å hjelpe han ved å plassere armene litt under han og løfte overkroppen litt, men han bare tar armene bort å deiser ned igjen.... hva tenker dere?? kanskje bare jeg som stresser litt...hehe:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lillegutt har brukt armene under haka fra tidlig av, og har lagt armene under seg for å reise opp bringa siden han var rundt 2 måneder. Nå er han straks 4 og strekker armene for å komme ennå lenger opp. Lillegutt er litt itdlig ute i følge HS, hun forventet ikke at han skulle bære så mye av tyngen sin på armene ennå, så jeg tror ikke din mini er så langt etter egentlig;) Kanskje han bare ikke ser noe poeng i det ennå? at han klarer seg fint uten armene? Bare fortsett å legge ham på magen så vilhan etterhvert som han vil mer opp legge armene under seg:) kanskje hvis du legger ham foran TV'n og setter på noe barnevennelig så vil han prøve å løfte seg høyere for å følge med? Eller bruke noe annet til samme formål? Noe som henger i en tråd foran ansiktet hans så han må reise seg høyere:D Unger er finlurige vesner, de gjør ikke mer enn det de trenger vettu;)

Skrevet

Hei.tror ikke det er unormalt,min gutt er akkurat blitt 6 mnd og har akkurat skjønt det,men nå har han vært fryktelig treig og løfte hodet,en veldig bedagelig kar:)jeg var en stund litt bekymra,men på helsestasjonen sa dem at det er ingen barn som følger boka,og det var litt godt og høre:)så tror ikke du trenger og stresse med det,plutselig finner han ut av det:)

Skrevet

Det er helt normalt ;) Det er først på 6 mnd`rs kontrollen, som de spør om de har begynt å bruke armene, så han har god tid =)

Tulla her, såg ut som om hun hoppet i fallskjerm..hehe... Du vet - magen i gulvet, og armene ut/opp, og strake bein over gulvet =)

Skrevet

Matilde på 7,5 mnd har ennå ikke skjønt det. Hun gjør mye annet rart, men når hun ligger på magen, så ligger hun i "fallskjermstilling"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...