Gå til innhold

Dere som har nattavvent, når gir dere første pupp/flaske om morgenen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på straks 8 mnd har vært nattavvent siden ca 6 mnd. Og før har jeg gitt første pupp rundt 6.30-7, og det har ikke vært noe problem, hun var ikke såååå sulten om morgenen. Idet siste har begynt å våkne rundt 5 og vært grisesulten. Vrælt og vært umulig å trøste/smokke, så jeg har måttet stå opp kl 5 (av prinsipp om at det ikke er mat om natten, så da skifter jeg på henne og ammer). Igår var jeg syk, så idag tidlig hadde jeg ikke mye energi, så jeg blåste i prinsipp og ammet henne kl 4.30. Da sovnet hun igjen til 6.30 ... Men nå lurer jeg på om jeg har begynt med noe dumt. Ikke interessert i å begynne med nattpupp igjen, men hva gjør jeg når hun er SÅ sulten?

Så derfor lurer jeg på når dere gir første pupp/flaske, og om dere står opp, eller legger babyen igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir første måltid kl 0730 -0800 -tiden. Ammer ikke lenger, så gir da grøt og vann. Hun får ikke for lite mat på dagen nå da siden hun våkner og er sulten på natten? Min er forresten 8 mnd han også.

Skrevet

snuppa her er 2mnd og får siste flaske alt fra 20-23 på kvelden og sover til 06-09. ammer ikke lenger, bare MME

Skrevet

Jeg har også lurt på det samme. Gutten min ble 8 mnd. nå på tirsdag, og han har heller ikke trengt mat om natten siden rundt 6.mnd, fikk første pupp i 06-07 tiden. Men nå i det siste har også han begynt å våkne i 05 tiden og vært utrøstelig. Har da måttet gi han pupp, men ser nå at han er like våken uansett, og har måttet stå opp likevel. Så nå vurderer jeg å bare dra meg opp og gi han en flaske. Har lite melk igjen etter nedtrapping av ammingen, så han blir nok ikke riktig mett.

Skrevet

Ser ut som om vi har like erfaringer, Jubelbrus. Håper det er en fase. Jeg tror absolutt jenta mi får for lite mat om dagen, men jeg mater så godt jeg kan, men finner ikke så mye hun liker dessverre, og tror puppen begynner å bli litt tom, så spørs om jeg må over på flaske.

Skrevet

Ja, det er nettopp det. Jeg prøver også så godt jeg kan med mat på dagtid, men finner heller ikke så mye han liker. Ikke har han tatt flaske heller, før nå nettopp. Heldigvis.

Vi får håpe det er en fase, ja:)

Selv om jeg nok ikke blir å amme så mye lengre nå...

Skrevet

halv seks seks ca...fordi da gråter han og fikk da siste måltod 12 timer tidligere ved legging.

Skrevet

Ser ut somom det blir mer og mer flaske her også. Hun er dessverre ikke fornøyd med bare pupp (med lite melk), og får i seg for lite føde. Håper det hjelper på tidlig-morgen-våkningen ;)

Skrevet

Gutten vår er snart 9 måneder, og spiser rundt halv seks på morgenen. Han våkner gjerne før fem, men jeg vil av prinsipp ikke gi mat før halv seks. Men ikke lett når han surver og skriker helt til halv seks... :) Var et styr med nattavvenning, så vil absolutt ikke tilbake til nattmating. De siste dagene har han våknet kvart over fire på natta, og da er det hvertfall vanskelig å vente så lenge med å gi mat. Han får godt med mat på dagen, så forstår ikke helt hvorfor han er så sulten. Håper virkelig det bare er en fase!! Syns jeg ikke kan stappe i han ekstra mat heller.

Skrevet

Ja vil virkelig ikke tilbake til nattamming! Håper det går seg til snart...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...