Gå til innhold

vil deres baby på noen uker sove alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa er snart 3 uker og sover veldig mye i fanget på oss. vil gjerne at hun skal sove litt i egen seng,men hun liker det ikke og våkner. det er vel ganske normalt at hun ikke vel ligge alene så lita men lurer på hvordan deres babyer er...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er min gutt stor gutt (7,5 mnd) men svarer fordet. Han var nok unik, han sovnet ofte i fanget, ble lagt i vugga si og kunne sove i 4 timer i strekk, fikk mat og sov nye 4 timer, det var lite som kunne vekke ham. Han har alltid vært en sovegutt da:-) Sov seg igrunn gjennom de 3 første månedene, både natt og dag.

Skrevet

min var sånn. Og om natta endte det opp med å ligge i vår seng ja.

Nå er han 2mnd, ikke så glad i senga på dagtid så sover i vippestolen (kan legges ganske flat) eller vogna.

Men om natta så har han blitt veldig flink å ligge i senga si. Etter jeg har ammet han så legger han seg til i senga si igjenn..da han var 2-3 uker trudde jeg aldri det ville skje :) Så går seg til :)

Skrevet

Minsten her i huset har tydeligvis lest artikkelen om samsoving og bruker den for alt det er verdt! Han er 22 dager gammel og har vel ikk etilbragt mer enn noen få timer i sin egen seng. :-) Eldste sov fra 19.00 til 07.00 fra han var født, mens minsten spiser annenhver time... På dagtid foretrekker ham å sove på pappen sin.

Skrevet

Sønnen min var også sånn og nektet å sove andre steder enn i sengen vår. Prøvde alt, men ga tilslutt opp. Det er jeg glad for; da han var tre måneder "bedret" det seg gradvis. Nå er han en trygg og glad gutt på nesten seks måneder som sover på eget rom!

Jeg ville derfor latt henne sove hos deg en stund til. Alle babyer er forskjellige og noen trenger tydeligvis nærhet og trygghet når de sover.

Dropp å høre på alle råd om hvordan noen babyer sover på eget rom fra første dag, det funket ikke her før han ble fire måneder.

Skrevet

Hos oss sto barnesenga ubrukt til hun var 2,5 mnd. ;)

Vi prøvde innimellom å legge henne i vognbagen oppi senga si, men hun var ikke særlig villig til å sove alene, så hun lå stort sett hver eneste natt sammen med meg i senga vår.

Da hun var 2,5 mnd, kom vi hjem fra 2 ukers ferie hos mine foreldre. Jeg fant ut at jeg skulle prøve å legge henne i senga si, og siden da har hun sovet der hver natt. (Hun er nå snart 3,5 mnd)

Så ikke bekymre deg for at hun blir i senga di for alltid selv om du lar henne ligge der nå. Hun er liten, og har behov for nærhet til mamma og pappa. Det regulerer seg etterhvert som hun blir større. Det er hvert fall min erfaring... :)

Skrevet

Gutten min er 14 dager og lå på nyfødt intensiv i starten , og ble der vant til å sove i egen seng....jeg var mye på besøk (ved hver amming), og da sov han på meg en times tid etterpå. Hjemme sover han i vognbagen, i vogna ute, i vugga, på oss og i senga si....så lenge vi bygger rede til han da. Han må ha det godt og tett rundt seg enda. Ruller sammen ett helseteppe og legger det i en hestesko, har tøybleie over og legger han oppi. Da koser han seg:)

De sier vel at så små babyer ikke kan bli bortskjemte, så det er bare å kose ivei så lenge det fungerer for dere. Jeg hadde ikke klart å hatt han i senga, for jeg er så redd for å legge meg på han, men det er jo ikke farlig for di snuppe å ligge der. De blir så fort store, og da har de i alle fall ikke tid til å sove eller kose i fanget;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...