Gå til innhold

Er jenta mi veldig liten for alderen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har en liten jente på 9mnd. Vi var på kontroll og hun veier kun 7500g og er 67cm. Hun var 2 kg lettere enn de andre på barselen- det synes jeg er mye. Har en jente fra før og hun var nesten 10kg på 9mnd.

Er det flere med små, lette, smidige og raske jenter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oi det var ei nett lita frøken! Jeg har vært forberedt på det samme pga prematur og dysmatur, men sannerlig ser det ikke ut til at hun har tenkt til å ta igjen det tapte.Var 7 kg og 66 cm lang ved 7 mnd.

Skrevet

Vet du hva, ikke sammenlikn med andres babyer! Det ENESTE som teller er at jenta di følger sin egen kurve og at alt er normalt med den :)

Skrevet

Jenta mi var akkurat like stor når hun var 9 mnd. Like lang og like tung. Hun har vært lita hele tiden da, men følger kurven sin veldig fint og det er det viktigste. Hva sa helsesøster da? Følger hun kurven?

Skrevet

Jenta mi var faktisk 6,9 og 66 lang på 9 mnd kontrollen. Lita og nett og følger kurven sin fint =)

Skrevet

Jenta mi er også liten, men følger sin kurve:) 7775g og 70cm nåe hun var 9 mnd. Hun var 6550g og 67cm når hun var 7mnd...Også et par kg som skiller henne fra vennene på samme alder...men så lenge de er friske og raske så er det ikke noe å tenke på:)

Skrevet

Vi var på kontroll nå på tirsdag, da var tulla 9,5 mnd. Hun er 72,5 cm lang og 9600 gram.

Skrevet

Takk for svar alle sammen:-)

Er litt betenkt over at hun er så liten. Helsesøster sier ikke så mye, hun bare bemerket at høyde og vekt sammen er fint . Men seperat så går hun nedover på kurvene. Vekten er lav for alderen og høyden er lav. Hun ligger på nederste røde linja.

Den andre jenta mi lå på den øverste, så det er nok bare jeg som sammenligner litt for mye:-).

Takk for at dere tok dere tid til å komme med innspill:-)

Gjest nickedokka
Skrevet

Gutten min er like gammel og ganske nøyaktig like stor. Men han legger da på seg, har masse energi og er ikke spesielt tynn. Men jeg er litt mer opptatt av å få i ham mat nå enn med første, som la på seg som en helt=)

Det er kanskje ikke helt riktig å sammenligne dem uansett, de har nok helt forskjellig fysikk i utgangspunktet.

Skrevet

Hei

Ville bare informere dere om at jeg har vært til lege for en prat om jenta mi idag, og han ville at barneklinikken skulle utrede henne. Han synes ikke noe om at vektkurven går nedover. Høyden holder sin kurve- på nederste linje. Høyde og vekt sammen er ok, men som sagt ikke vektkurven.

Jeg synes det er bra at det tas litt affære. Ikke kjekt å se nedadgående kurver på barnet sitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...