Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. eg lurer så fælt på om jenta mi får nok mat,,,,og lurer på hva deres unger spiser iløp av dagen?

Hun legger seg 19 og sover til 8-9 tiden,

Får pupp ca 9

grøt med mme 9.30-10 tiden

yougert klokka 13 tiden(vil ikke ha skive) vann

middagglass ett helt i 4 tiden + fruke i 5 tiden

grøt med mme 18-18.30 tiden

pupp klokka 19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du noen grunn til å tro at hun ikke får nok da? (vektnedgang, uopplagt eller annet?)

Gutten vår legger ikke noe særlig på seg for tiden. Dette henger nok sammen med at han er i konstant aktivitet og det er vel heller ikke meningen at de skal være så babylubne lenger heller? Men han er blid og fornøyd og spiser godt, så da er nok alt bra.

Han våkner mellom 6.30 og 7. Legger seg 19.

Vi ammer ikke.

Frokost 7.30: en porsjon grøt, 100 ml MME og en skvett med pæremos.

Lunsj 11: en brødskive uten skorper, vann og litt banan eller revet eple, gulrot, sukkerert eller lignende.

Middag 14.30: hjemmelaget middag ca 190 g, vann.

Kvelds 18: en porsjon grøt, 100 ml MME og noen skeier med sviskemos.

Innimellom fåt han smake litt på det vi spiser og dersom han skal sove og jeg antar at han vil sove over neste måltid, gir jeg heller litt banan eller lignende før han legges og utsetter måltidet litt.

Jeg passer på å gi ham nok fett da. Har en teskje rapsolje i middagen, samt at jeg har en klatt usaltet smør i grøten. Ellers er det vel også lurt å gi grønnsaker eller frukt sammen med jernrike måltider som grøt og brød, da dette skal fremme jernopptaket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...