Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg prøvde å venne han til flaske og tutkopp, og etter langt om lenge tar han det. Men han drikker bare bittelitt. Det virker som han ikke er så veldig glad i MME. Noe som var greit i starten, for da ammet jeg han isteden.. Men nå virker han uinteressert i det også. Spiser kanskje i 2 minutter, også er han ferdig.. Blir illrød og sint hvis jeg prøver å legge han til igjen. Hva skjer hvis de verken vil ha mme eller mm? Er de sånn at de MÅ ha det, eller kan jeg få i han næringen på andre måter? Han er ikke så veldig glad i grøt heller, men får i han noen skjeer... :-/ Hjelp?
Tante Gustava Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg hadde et lignende spørsmål her for en stund tilbake, da begynte lillegull å vri seg unna og sutre etter et par minutter ved puppen. Rasende hvis jeg prøvde å legge han til igjen. Da fikk jeg svar her inne at han faktisk kan gjøre seg mett på 2-3 min... Effektiv suging. Jeg prøvde å pumpe meg etter at han hadde gjort seg ferdig, og fant ut at det var minimalt jeg fikk ut, så det virket som han rett og slett tømte puppen fort han. Kan også være puppen begynner å bli tom? Har du prøvd å legge han til den andre puppen når han blir sint? Har lest et sted at når de må suge mer enn 3 ganger før de svelger begynner det å tømmes, og man kan bytte pupp. Vil ellers anbefale deg ammehjelpen.no. Der står det litt om brystvegring hvis det er det du føler han har. Lykke til!
Zabbi Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 hvis han vokser greit og vekten har en fin økning trenger du ikke bekymre seg. men har du prøvd flere typer mme? vesla liker feks ikke nan, men semper oog hipp går på høykant...
Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #4 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg har prøvd de fleste mme-merker som er tror jeg. Men det var før han godtok flaska. Nå godtar han den, men ikke melka. Får prøve på nytt Det er godt mulig at puppen er tom, men han nekter alltid å ta av den andre puppen. Han blir bare sint og utilpass. Så får håpe han blir mett etter noen få minutter, som du sier over her. Jeg synes bare det går så fort at jeg skjønner ikke hvordan han får i seg noe særlig tusen takk for svar begge to!
Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #6 Skrevet 24. oktober 2008 Han spiser litt grøt og middagsglass. Og da drikker han en del vann vedsiden av. Han får i seg bare litt morsmelk før måltidene..
augustmom Skrevet 24. oktober 2008 #7 Skrevet 24. oktober 2008 har du prøvd å mose frukt?.. ikke lett når de ikke vil=( håper du finner på noe lurt.=)
Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #8 Skrevet 24. oktober 2008 Prøvde å gi han litt pære her om dagen, og det likte han ganske godt Får bare prøve videre. tusen takk for svar =)
augustmom Skrevet 25. oktober 2008 #9 Skrevet 25. oktober 2008 prøv å mose flere forskjellige frukter i lag en mikser f.eks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå