BabyAug Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Leide dere seng på flyet? Hvordan får man ordnet det? Sto ingenting om det på star tour sine sider når vi bestilte... Har hotellene som regel reisesenger og stoler til leie? Eller må man bestille dette før man drar? Må man sjekke inn vogna sammen bagasjen? Stemmer det at man må ha noe slags trekk på vogna? Hvordan er det med små og pass? ho er 10 mnd når vi skal dra, må ho ha eget pass da? Noen som vet hva det koster og hvor lang tid det tar å få det? Hadde dere med alt av mat og bleier? Skal til Bahia Feliz på gran canaria. Hehe litt mange spørsmål men er kjempeglad hvis noen vet svar på noen av de!
lille sprelle Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 ta med barnesetet (regner med at du har "nyfødtsete". har akkurat vært på tur til spania og fikk med littegranne velvilje fra medpassasjerer og besetning ledig plass til å sette det i på flyet. Er jo også pratisk om dere skal ha leiebil eller ta taxi. Var på samme sted som du skal i fjor (men da som gravid). Veldig barnevennlig der. Regner med at du kan få leid/lånt reiseseng på hotellet, men hadde sjekket i forkant. Ta med myggnettet til vogna hjemmefra! jeg hadde med bleier og vellingpulver (forøvrig går det i frukt og fruktglass+pupp her i gården). Pakket bleiene i vogna sammen med mesoft.Greit å slippe alt man må lete etter når man er på tur. Det er et svært kjøpesenter bare ca 10 min kjøring fra dit dere skal som er veldig mye billigere enn de lokale "sjappene" når det gjelder mat osv. jeg fant ikke pampers eller libero i vanlig matbutikk på fastlandsspania. Hva de har på gc aner jeg ikke. pass: du må ha - sjekk politiet.no. Anbefaler å gå til fotograf i stedet for å bale med det på egen hånd. fikk passet på 3 dager, de sier at man må regne 14 dager. god tur!
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 Leide dere seng på flyet? Hvordan får man ordnet det? Sto ingenting om det på star tour sine sider når vi bestilte... Vi tok med vogndynen inn på flyet og hun lå i fanget vårt. Vi reiste til Marbella, så det er ikke så lang flyreise som Gran Canaria. I taxien lå hun i vognbagen som vi festet med bilbeltet. Ble for mye drass med bilsetet i tillegg. Det sikreste er å ta det med! Har hotellene som regel reisesenger og stoler til leie? Eller må man bestille dette før man drar? Ja, det har de. Det lønner seg å bestille barneseng på forhånd, da de kan være utlånt når du sjekker inn. Stoler tror jeg ikke de har annet enn i spisesalen. Må man sjekke inn vogna sammen bagasjen? Stemmer det at man må ha noe slags trekk på vogna? Vogna er spesialbagasje. Du får kjøpt trekk til vogna på flyplassen. Sett av ekstra tid til å ordne med dette. Hvordan er det med små og pass? ho er 10 mnd når vi skal dra, må ho ha eget pass da? Noen som vet hva det koster og hvor lang tid det tar å få det? Babyer må ha eget pass. Vår var uker når vi reiste. Hadde dere med alt av mat og bleier? Vi hadde med mme, reisevannkoker og sterilisator. Kokte kjøptevann til matlagingen. Bleier kjøpte vi der. Kjøpte et merke som het Doot. Tilnærmet lik Pampers :-) Skal til Bahia Feliz på gran canaria. Hehe litt mange spørsmål men er kjempeglad hvis noen vet svar på noen av de! Ha en god tur :-)
shimonie Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 hun over svarte jo på mye da. det er sjelden det er noen form for seng på flyet. vi hadde småtten på fanget bare. gikk greit det. men ta med babybjørn el.lign til å ha på flyplassen osv. vi fikk reiseseng på hotellet, men tok med selv i tilfelle.. stol vet jeg ingenting om. vi mata han på fanget bare=P ellers så er det jo som regel barnestoler på restaurantene.. det er poser til å legge vogner osv. på flyplassen, må leveres som spesialbagasje. ta vare på trekket til hjemreisen, sjelden de har trekk i utlandet visst. pass må man ha, koster ca 450(?) tror jeg. går fort, og ja, som hun over skrev, ta det hos fotograf, ellers ikke sikkert bildet blir godkjent, pga åpen munn osv... tok noen bilder før mini satt med munnen igjen;) vi tok med bleier og mat i koffertene. regn med litt ekstra bleier og mat tilfelle rottefelle.det samme med klær med mindre dere kommer til å vaske dem der nede! kan være lurt å ta med alt av mat selv, pga ikkesikkert de har lignende mat der, eller det kan være tilsatt salt, mye sukker osv. vi fant rikignok samme merker som hjemme der vi var (bulgaria). ellers er det veldig lurt å ta med noe kjent hjemmefra, leke, bamse, sutteklut osv. til å ha i senga. og på flyet!ellers kan det bli en slitsom tur! husk å ta med nok mat etter at dere har sjekket inn i tilfelle det blir venting osv.
Sunshine med småtroll:) Skrevet 23. oktober 2008 #5 Skrevet 23. oktober 2008 - Nei seng får du kun hvis du sitter helt foran og det er det ikke reiseselskapet som bestemmer. Er det mange barn på flyet blir de minste prioritert (har jeg hørt). - Reiseseng/sprinkelseng bestilte vi via Star Tour da vi bestilte turen, men det skal gå ann å melde ifra til hotellet når dere kommer eller etterbestille. Betalte 500kr ekstra for 2 uker. - Man kan godt ha vogna frem til gaten,men da får du ikke pakket den inn. Du må ikke pakke den inn,men det er lurt i tilfellet noe blir ødelagt. Du kan ha med hjemifra eller kjøpe på flyplassen v skranken. OBS! husk å melde ifra når du sjekker inn hvis du skal ha med vogna frem til gaten. Vi hadde det ikke da vi dro til syden,men hadde den til gaten på veien tilbake og den var hel da vi fikk den igjen:) - Alle barn må ha eget pass og det varer i 2 år. Passbilde får du tatt til fotograf. Kosta rundt 200-300 kr for pass. - Hadde med alt av mat og bleier, men skal du på en turistplass så har de nok norske produkter der. Vi var på Mallorca og der hadde de Hipp, Nesté og Pampers (samt spanske babyprodukter som vi kjøpte). Et lite råd: ca 20 min før flyet går så sprøyt nesespray i nesa på småen så ørene ikke tetter seg på vei opp:)
lille sprelle Skrevet 23. oktober 2008 #6 Skrevet 23. oktober 2008 et tips til. brukte sjal på flyplassen. anbefales
Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #7 Skrevet 23. oktober 2008 Vi var på Tenerife når lillegutt var 5 mnd. Han lå på matbrettene å sov. La tepper og puter over to matbrett, der sov han godt. Men er jo litt større når man er 10 mnd da. Han lå også i fanget å sov, noe han aldri gjør til vanlig, så de tilpasser seg fint disse små. Bleier var svinedyrt på Tenerife, vet ikke hvordan det er der dere skal, vil anbefale å ta med så mange bleier du klarer fordelt rundt i kofferten, klarer vel ikke å dekke hele oppholdet, men en stund, veier jo ikke stort disse bleiene. Hadde med alt av mat, får jo kjøpt Nestle der nede og lokale merker, men de kan være tilsatt sukker. Ta passbildet i en fotobutikk, billigere enn hos fotograf. Her tok det ca 4 dager å få passet - kom i posten. Pakket vognen i egen pose man får i egen skranke på Gardermoen (hvis dere skal fly derfra)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå