Gå til innhold

Anbefal meg fødested: Ullevål/RH/Ahus?

Anbefalte innlegg

Jeg fødte førstemann med keisersnitt på RH. Synes barsel der var grusomt slitsomt - fikk ikke enerom og delte rom med Barselkvinnen fra Helvete. Men det å dele rom trenger jo ikke nødvendigvis være så ille som min opplevelse, så RH er ikke helt utelukket. Hadde keisersnitt pga seteleie, så det kan godt tenkes at det blir vanlig fødsel med nestemann. Men jeg har altså ikke erfaring med å føde vaginalt på RH. Jeg er ikke skeptisk til smertestillende, men kan også tenke meg badekar. ABC, Føderiket og lignende er ikke aktuellt for meg.Så: Hva har de ulike stedene å tilby? Hva får nye Ahus? Hva har Ullevål, og hva har Rikshospitalet? Veldig takknemlig for råd, skal til JM imorgen, da regner jeg med å søke fødeplass.

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Nå har du sikkert fått et sted å føde, men jeg vil i allefall si at jeg var utrolig fornøyd fra Ullevål fødeavdeling B. De har lystgass som jeg satte stor pris på, tror ikke A-hus tilbyr dette etter hva jeg har hørt. Veldig bra folk (etter jeg ble kvitt den først jordmora som måtte meg), og utrolig deilig å komme på hotellet etterpå. Er sikkert litt verre å være på hotell hvis man er alene og ikke har med seg noen, men for meg var det det beste som kunne skjedd. Helt rolig og tid til å venne seg til alt på egenhånd, samtidig som man har all hjelp om man stikker hodet ut på gangen.

Lykke til!

• 1 måned senere...

Vi var også veldig fornøyd med fødeavd B på ullevål og det å komme rette på pasienthotellet. Men nå gikk jo alt veldig greit. Har venninner som måtte ta hastekeisersnitt på samme fødeavd og de var ikke fullt så fornøyd og hadde vel samme inntrykk av barsel der som du har av barsel på Riksen. Er nå gravid med nr 2 og har denne gangen søkt fødeplass på Riksen siden mannen denne gangen må være hjemme med den største :-) Kjenner flere som har født der som er veldig fornøyde. Tror barselavdelingene generelt stort sett er travle.

• 1 måned senere...

Dersom du går inn på "Fødested" på finner du informasjon om alle fødesteder. Alle sykehusene du nevner tror jeg har alt av smertelindringer, inkl. vannfødsler, akupunktur etc. A-hus er helt nytt, s det skal være veldig fint, men en drawback for meg er at de ikke har pasienthotell. En venninne fødte på gamle A-hus for 1,5 år siden, og hadde skrekk opplevelse med 4-mannsrom! Dvs. 4 slitne mødre, og 4 nyfødte babyer som skrek til alle døgnets tider! Og for ikke å snakke om alle de besøkende!

Jeg fødte på Ullevål avd. B, men er nok ikke 100% fornøyd. Gutten måtte tas med vakum med totalruptur som resultat! Ikke å anbefale. Det er selvfølgelig ikke sykehuset sin skyld at barnet måtte ut med vakum, og de var faktisk utrolig flinke til å passe på hjertelyd etc., men de var veldig LITE flinke til å assistere meg i det han kom ut. Jeg har hatt oppfølgingssamtale, og ble fortalt at de skulle ha assistert fødselen for å unngå rifter. MEN hotellet var fantastisk! Utrolig deilig å ha eget rom med bad og TV, og alle besøkende kan komme dit. Det er også egen restaurant hvor du spiser gratis og kan ha med deg besøkende dersom de betaler. Veldig bra tilbud, og jeg skjønner ikke hvorfor ikke nye A-hus har fått hotell!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...