liberobleier Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Min sønn er to mnd og jeg begynner å jobbe 4 juli neste år. Når bør eller kan jeg søke om barnehageplass?
lisa:-) Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Hei,du bør søke nå!! Jeg søkte da minsten var 6 måneder,og fikk bedskjed om at jeg hadde søkt altfor sent,så jeg har ingen sjans å få plass i første omgang:-( Lykke til!
eisa Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 i det øyeblikk du motar barnets person nummer går du på nettet og søker
lisa:-) Skrevet 23. oktober 2008 #5 Skrevet 23. oktober 2008 Gå inn på din hjemstedskommune,og søk på barnehager:-)
Julimams Skrevet 23. oktober 2008 #6 Skrevet 23. oktober 2008 Dette varierer fra kommune til kommune. I min kommune er det opptak en gang i året med søknadsfrist 1.mars. Ingen søknader som kommer inn før blir behandlet, alle er like. Men slik er det jo ikke alle steder, Gå inn på internett til din kommune, eller spør på servicekontoret på rådhuset/kommunehuset.
aya75 Skrevet 23. oktober 2008 #7 Skrevet 23. oktober 2008 Ja man bør søke så fort man har fått personnr på kommunens hjemmeside. Ikke så lett å få plass utenom hovedopptakene, men det varierer fra kommune til kommune. Det er vel sansynlig for deg, om du får plass at din sønn begynner tidligst i august neste år om du er heldig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå