Zitro Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Selv er jeg medlem i brukerrådet. Synes det er en YPPERLIG mulighet til å kunne påvirke mitt egets barns hverdag i barnehagen. Ellers deltar jeg på alle foreldresamtaler, foreldremøter, dugnader og andre felles aktiviteter vi arrangerer å ettermiddagene. (foreldrekaffe, pepperkakebaking o.l.) Men vi legger merke til at vi blir jo mindre og mindre foreldre som kommer, spes på foreldremøtene. Lurer på hvorfor så mange foreldre nedprioriterer slike ting. Barna våre er jo mange timer i barnehagen hver eneste dag så jeg synes det er kjempe spennede å få være med på alt sammens. Det er jo vå eneste mulighet til å påvirke hvordan barna skal ha det i barnehagen liksom... Hvordan er det i deres barnehager? Er det mange aktive foreldre?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Ja, vi er så og si alle sammen hver gang det er noe.. Så jeg synes det er veldig bra.. (på vår avdeling da, de andre vet jeg ikke)
Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 Vi stiller opp på alt vi kan stille på. Det er noen foreldremøter på kveldstid vi ikke kan møte på, siden min mann er mye borte på jobb og det er vanskelig å få barnevakt. Men det er stort sett de felles møtene. Når de har møter avdelingsvis stiller vi alltid en av oss. Det samme gjelder dugnad, høstsuppe, Lucia etc. Det er faktisk bra oppmøte på det som foregår, men så er det en privat bhg - og en slags statlig bedriftsbarnehage. Da kjenner mange av foreldrene hverandre fra før, noe som gir en god dialog.
fox`y Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg veit ikke om d er så mange aktive foreldre. vært kunn 1 foreldremøte, å da var d ganske mange som møtte opp. jeg er selv vara i foreldrerådet. å jeg stiller opp vist d er noe. har kveldsjobb ofte oxo når d skal være noe,men da tar jeg meg fri,eller bytter dag. syns d er veldig viktig jeg oxo med slike ting.
MintCondition Skrevet 23. oktober 2008 #5 Skrevet 23. oktober 2008 PPappaen er med i Arbeidsutvalget, og ellers stiller vi opp på alt av ting som skjer i bhg, middager, foreldremøter, julefrokoster, sommerfester etc etc Syns det er viktig, både for oss og for barna, at vi stiller opp når vi kan!
Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #6 Skrevet 23. oktober 2008 Vi stiller på det vi har mulighet til. Pga turnusarbeid får vi ikke med oss alle foreldremøter, men har vi mulighet så går vi. En av oss. Vi deltar på dugnader og er med på foreldrekaffe og julefrokost i barnehagen. Deltar lite i ting som FAU og andre representantoppgaver. Men vi tar vår "tørn" om jeg kan si det på den måten.
Zitro Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. oktober 2008 Nettopp det mener jeg også. Det er viktig, skulle det kræsje ned jobb f.eks engang så tar jeg evnetuelt fri eller avspass. Nå er jeg jo i perm da så da slipper jeg det problemet... Bare synes det er så synd mange ned-prioriterer slik hos oss....
~sjiraff~ Skrevet 23. oktober 2008 #8 Skrevet 23. oktober 2008 Er med på det jeg kan av møter, frokoster og hentekaffe. Ellers sitter jeg også i eierstyret så dermed dropper jeg dugnadene. Syne sigrunn jeg bruker nok tid da )
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 23. oktober 2008 #9 Skrevet 23. oktober 2008 jeg stiller på foreldremøte og forldresamtalle, ellers baker jeg gjærne kaker osv og kommer stort sett til kakfene og frokostene og arangemangene, med mindre det er far sin dag. men jeg er ikke med på ting som småen ikke kan være med på, sånn som foreldre utvalget, for til det trenger jeg barnevakt og hvor skal jeg finne den?
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 23. oktober 2008 #10 Skrevet 23. oktober 2008 Eg er med på det meste og er også ledar i FAU i år. Kunne ikkje på foreldremøte i fjor høst og når eg da fikk eit spørsmål om eg el mannen kunne ta ein vara stilling når ein unge bytta bhg og mora da slutta i FAU så sa eg ja. Så da er du automatisk 2år i FAU, i høst kom eg ikkje unna leiar stillinga. Me er ikkje så mange å velge mellom for det er bhg og skulen i eit og skulen er liten så dei som har ungar der må ta sitt verv der og kan dermed ikkje sitta med to verv i FAU. Eg skal på foreldre kaffe om ei uke eg, da er det avslutning av prosjekt dei har hatt og dei skal selge litt saker fra Nepal.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 23. oktober 2008 #11 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg ble også overrasket over labert fremmøte ved sist (første) foreldremøte (kun foreldre (en eller to) fra ca 50% av barna). Heldigvis har vi som regel mulighet for barnepass til foreldremøtene dersom en av oss skulle være på reise eller jobb, og benytter oss gjerne av barnevakt slik at begge kan få gått også. Møter også begge to opp på foreldresamtaler og på arrangementer (julefrokost, fn-dag osv) hvis det lar seg gjøre jobbmessig. Dugnader slipper vi siden bhg leier inn firma til sånt. Skulle gjerne fått gubben med i noe foreldreutvalg, men de hadde visst representant allerede (?) så det ble ikke aktuelt. Jeg skjønner at ikke alle kan møte alltid, og man får jo referater og mulighet til å ta opp ting direkte på avdeling eller med styrer, men selv syns jeg det er artig å være med ) Selv om jeg følte "oss" som en gjeng sauer som knapt åpnet munnen ved sist foreldremøte, ei heller ble noen debatt av noe slag gjennomført, så det var mest "undervisning" fra de ansatte...
Attpåklatten :-)™ Skrevet 23. oktober 2008 #12 Skrevet 23. oktober 2008 Alltid vært aktiv:-) Synes det er flott å bli godt kjent med personale og vise dem at vi er interessert i det de bidrar med i våre barns liv.
Tante Blås Squaw Skrevet 23. oktober 2008 #13 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg er vara, så så veldig aktiv er jeg ikke ;o)
Blue Lady Skrevet 23. oktober 2008 #14 Skrevet 23. oktober 2008 Er med i SU, sambo er dugnadsansvarlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå