Gå til innhold

skal alle som har avent flaskene bytte de ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

leste i går her inne angående det giftgreiene i flaskene. veit ikke om jeg skal bytte ut flaskene eller ikke? har brukt dr. brown sin i starten og nå bruker jeg kun avent, er den flaska hun har tatt uten problemer...

hav gjøre dere andre, og hvilke flasker kjøper der da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He, he... Nei, det blir for hysterisk for meg. Bruker de samme Avent flaskene jeg brukte til første ungen min jeg nå og både guttungen på 3 og babyen på 8 mnd lever i beste velgående her.

Hadde disse flaskene virkelig være så grusomt farlige, så hadde Norge lagt ned forbud mot å selge uansett. Og enn så lenge selges dem så da er dem ikke farlige å bruke mener nå jeg.

Skrevet

jeg syns også det blir for hysterisk..hehe..er jo som du sier, hadde de vært grusomt farlige så hadde de ikke blitt solgt. snuppa lever i beste velgående her også..hehe..(måtte liksom spørre da..hehe)

takk for svar:)

hi

Skrevet

Nei, det kommer jeg ikke til å gjøre. Har brukt de samme flaskene til sønnen min på 2,5 år.

Skrevet

NEI,det får da være måte på hvor salig hysterisk man skal bli da!!

Mener jeg...

Hadde de vært til fare for våre barn hadde de blitt tatt ut av markede.

Dette har det vært diskusjoner om siden jeg hang på bim..og det er en stund siden nå.Regner med de ville fjernet flaskene fra markede dersom det var så innmari fare med de.

Skrevet

Althea har ikke fått så mye flaske før nå, og vi gir bare litt vann i den. Kommer ikke til å kaste, nei. Ikke så lenge til hun bare drikker av kopp uansett:)

Skrevet

Jeg har ikke bestemt meg enda, kanskje..

Skrevet

Regner med jeg bytter ut ja.

Heller det enn på utsette barnet mitt for en risiko som faktisk er der!

Blir nesten samme som om man kan spise salami under svangerskapet eller ei. Noen mener sjansen for å bli smittet er så liten at de spiser, mens andre ikke vil ta sjansen så lenge muligheten er der. Samme gjelder her, så lenge det er giftstoffer i det hele tatt så tror jeg ikke at jeg tar sjansen...

Skrevet

irriterende greier! Like før jeg fikk lillegutt, ringte søsteren min som bor i USA og fortalte om de giftgreiene og ba meg om å ligge unna flasker med 0.7 merket. I god tror kjøpte jeg aventflasker - siden de ikke er merket, men så kommer det jo frem at de inneholder det allikevel... grrrr. Jaja - lillegutt her har kun brukt flaske et par ganger og nå er det ikke aktuelt mer.

Skrevet

Det er giftstoffer i mye rart da og det skal godt gjøres å unngå det! Tenk bare på sprøytemidler på grønnsaker og frukt, kjemikalier i tekstiler, plastikk emballasje osv osv.. Når det gjelder dette med bph har mattilsynet undersøkt hvorvidt dette er farlig ved å se på flere studier som er gjort om det og de har konkludert med at avgivelsen av dette stoffet er langt under grenseverdiene.. les mer her :

http://matportalen.no/artikler/2007/11/taateflasker_av_polykarbonat_er_trygge_i_bruk

Så får man velge selv om man stoler på at mattilsynet har rett og bruke plastflasker - eller ikke våge å ta sjansen og heller bruke andre flasker/glass flasker..

Vi har iallefall valgt å fortsette å bruke flaskene og stoler på at mattilsynet har gjort en fornuftig vurdering..

Skrevet

Etter å ha lest diverse linker, så er jeg litt mere trygg, enn tidligere. Men har kastet alle de gamle avent flaskene mine, og kjøpt nye.

Det er så små mengder som blir skillet ut fra de nye flaskene, at det utgjør ingen helserisiko. De gamle skiller ut betydelig mere, men konklusjonen jeg leste, var at det alikevel var under grensen for hva de mente var skadelig.

Flaskene koster ingen formue, så jeg syntes det var like greit å bytte dem ut ;)

Skrevet

Nei, avent flaskene skal ikke byttes ut her....

MEN jeg liker godt mam flaskene så om jeg skal kjøpe flere flasker så blir der de, barnet får mindre luft av de:)

Skrevet

Nei, synes også det blir for hysterisk.

Bruker Avent flasker, 2 om dagen og de er godt brukendes enda. Vasker de godt, og sparer til nestemann. Kjøper da nye tutter!!

Hvis jenta di tar Avent uten problem hadde ikke jeg gidda styrt med å bytte og prøve å få henne til å ta en annen flaske. Men om du likevel vil kan en bruke Avent sine tutter på MAM sine flasker, så du kan jo bytte til de.

Skrevet

Er det gift i Avent sine å nå? Er det noen som er trygge egentlig? Ellers må jeg si at jeg er enig i at Norge som land hadde vel reagert om det var for ille...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...