Gå til innhold

hjelp ang lang nedregulering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos blakstad på kontroll i dag før jeg skal begynne på sprøyter, men nordica har bestemt seg for at jeg starte på lang nedregulering denne gangen, og 24 mensdag var i går så da måtte jeg starte NÅ på spray:-) herregud kan jo INGENTING om lang nedregulering!!

så har tatt min første dose i dag, men har noen spørsmål.

1. jeg venter jo på mensen egentlig, får jeg mensen på synarela?

2.hvor lenge går man på spray`?

3. er 75 ie de første 4 dagene så øke til 112.ie liten dose når man har lang nedregulering?? fikk jo kun ett egg sist på den dosen på kort nedregulering, og måtte avbryte...

4. åssen bivirkninger burde jeg forvente meg?

takk for svar jenter, dere kan dette bedre enn noen tror jeg :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei lillebie !!

Kan ikke hjelpe med spørsmålene dine (er jo grønnere enn deg jeg hihi)

men vil så gjerne ønske deg masse lykke til medt dette forsøket!! Spennende å prøve noe nytt da. Mener de det vil bli lettere å stimulere deg riktig med langt regime? Jeg har enda ikke helt forstått hva som avgjør om noen får langt eller kort....

Jeg har vært på UL idag, 7.sprøytedag. Alt ser bra ut, skal starte med orgalutran ikveld, ny kontroll mandag. Sannsynlig uttak ca onsdag.

Klems

Skrevet

Hei lillebie, så herlig at du er i gang igjen :-)

Jeg vil også ønske deg lykke til med forsøket, håper på bedre lykke denne gangen.

Når det gjelder Synarela, kan du forvente at mensen kommer noe senere enn vanlig, jeg begynte å blø på spraydag 14 og tror det er ganske vanlig. Dette er jo selvsagt individuelt. Du går på spray helt til du skal sette eggløsningssprøyta, dvs 36 timer før uttaket.

Bivirkninger er jo også veldig individuelt, men dette er en smak på hvordan det blir i overgangsalderen :-) Jeg hadde mye bivirkninger, var delvis sykemeldt hele perioden. Hetetokter, hodepine, trøtt og uopplagt og det verste var at jeg ble så forvirret og glemsk, kjente ikke meg selv igjen :-)

Når det gjelder dose på medisiner, så vet jeg ingenting om det - jeg ble overstimulert i det første forsøket mitt og som ble negativt. Legen din vet nok hva hun/han gjørt, får vi håpe :-)

Klem

Skrevet

tusen takk Gitte:-) ja nå har jeg vært overstimulert og understimulert, og de må passe på at jeg ikke får for mange egg, da jeg tydeligvis blir veldig lett overstimulert! det er vel legene som snakker seg frem til hva man skal gjøre:-)

hvor store er eggene dine, og hvor mange har du? så spennende altså, dette går nok bra for deg :0)

Skrevet

tusen takk til deg også Turva:-) oi man går på spray så lenge ja!

huff jeg har jo vært sykemledt av hvordan jeg har bare vært på sprøyter, får håpe ikke det blir så alt for mye værre på denne sprayen.... men hva gjør man ikke for å bli gravid :o)

takk da ble jeg litt klokere hvertfall :-)

Skrevet

Hei Lillebie, ser ut som om vi kanskje får uttak samme uke? Jeg er på synareladag 4 og skal ha lang nedregukering v Nordica sånn som du. Første gang for meg og. Det jeg merker nå er hetetokter (går fint), veldig fett hår (vasker det om morgenen og har ingenting i det og ved lunsj er det flat som bare det), lit kløe utslett. Verst er humørsvingningene, mine kjære får gjennomgå stakkars men hun tar det pent da. Ellers kjenner jeg meg godt igjen i det T skriver om å være glemsk, virrevirrevapp. Så langt går det greit. Jeg tror dosen de gir deg er lur. Jeg er selv satt på 150 menopur men de sa de kunne øke, fikk ut 5 egg på gonal f på kort regime. Jeg spurte Lindeberg hva jeg kunne forvente meg denne gang og han sa samme antall eller muligens litt mer. Det er visst vanlig å få flere egg ut på langt regime. Jeg håper virkelig jeg får ut 5 denne gangen også sukk! Første forsøk ble avbrutt kun ett egg, forrige i sommer avbrutt fordi ingen delte seg og denne gangen SKAL jeg altså ;)

Spennende å få høre hvordan det går for deg fremover med spray og greier.

Skrevet

Hei, Lillebie!

Godt å se at du er igang igjen :-) Jeg har nå hatt langt regime 4 ganger, så jeg har noen svar på spørsmålene dine:

1. Du kan godt forvente å få mensen på vanlig tid. Alle 4 gangene har jeg fått den omtrent som forventet. (Men, som Turva sier, mange får den også noen få dager senere.)

2. Man sprayer minimum i to uker, på de offentlige klinikkene ofte 3-4 uker. Siste gangen gikk jeg privat, og da slapp jeg unna med sprayperiode (dvs kun spray) i 16 dager. Deilig!

3. Det er en lav dose, men den er tilpasset ditt kasus - dessuten får de fleste flere egg på langt regime. Legene kan tilpasse dosen din underveis, og nå kjenner de bedre til kroppen din og kan ta bedre valg på dine vegne.

4. Tja, dette varierer jo veldig. Noen har ingenting, andre er fullt sykmeldte, og alle variantene innimellom. Jeg synes sprayen er det klart verste (dvs de første ukene) - jeg får heftig, kontinuerlig hodepine, og blir trøtt, slapp og sliten. I tillegg hadde jeg ved det ene forsøket voldsomme hete/frysetokter. For meg er det alltid en velsignelse å begynne med sprøyter, for da reduseres spraydosen og dermed også bivirkningene. Sprøytene kjenner du jo litt til, men jeg har ikke hatt mye bivirkninger av dem. Kjenner jo at det skjer noe i magen etterhvert, og blir trøtt og litt innadvendt, men ikke ille.

Lykke til!

Skrevet

oi ja det kan hende vi skal nedover samme tidsrom:-) Ser de her inne på lang regime som holder til i Norge, får vite omtrent før de begynner når uttaket skal være,men det virker ikke som om det er sånn på Nordica?? jeg kjenner bivirkningene allerede, litt sånn svimmel/døsig og hadde mitt første utbrudd for en time siden, stakkars kona ha ha :-)

vi får følge hverandre da, kan jo til og med hende vi sitter på samme fly nedover om noen uker :-)

Skrevet

Takk for svar MK73, det er så godt å ha dere jenter , for dere har jo et bra svar til alt:-) hvordan går det med deg MK73???

Skrevet

Ja nå fikk du god eksperthjelp fra MK73 !!

Jeg hadde på kontroll igår, 2-3 follikler på 12, en på 13, en på 10, en på 9 og endel på rundt 7. Så det blir vel en 5-6 det kan blii noe ut av ?? Spent på hvordan de har utviklet seg til mandag, håper de er klare - for jeg har bestilt flybilletter og hotel.... Skulle noe skjære seg så tar vi det som en koselig mor-datter tur. Har ferie neste uke uansett. Men dette skal gå bra!!!!

Skrevet

ja det ser ut som det går bra dette da Gitte :-) det blir nok uttak iløpet av neste uke ja:-) hvor lenge har du booket deg inn i danmark? ved krise så får du bare bli igjen noen dager da å sende mor hjem :-)

det går nok kjempe bra dette:-)

første dag på jobb igjen i dag jeg , var jo sykemeldt etter forrige runde, av å være så sliten og konstant migrene over flere uker, så veeeeldig spennende på spray nå altså!! merker litt lavt blodtrykk(eller sånn sliten/svimmel) og litt kvalm....men litt gøy, ei på jobben er helt likt i løypa som meg, hun startet på spray i dag , så nå har jeg "konkuranse" hvem bli først gravid haha. neida :-)

Skrevet

Så gøy da - å ha følge med ei på jobben !!! Da har i hvert fall dere nok å snakke om :-) Har hørt at den sprayen kan gi noen overgangsplager, håper ikke du blir for hardt rammet. Når kan du vente deg uttak da? Det går vel fort noen uker hvis du først skal spraye nå og så stikke. Du satser vel på en super julegave !!!

Jeg har jo fått forespeilet uttak ca onsdag, så mammen og jeg drar tirsdag kveld og blir til fredag kveld, håper alt er unnagjort da. Hvis det drøyer gjør vi akkurat slik du nevnte, mammen drar og så får heller jeg bli igjen en dag eller to. Bare jeg får satt inn noen egg så bli jeg fornøyd:-) Nervepirrende dette her, er liksom så mye som skal klaffe....

Skrevet

vet du, jeg vet ikke når man kan forvente seg uttak......jeg vet bare at jeg skal på kontroll om 2 uker ! er litt lite info å går hos gynekologen, så får høre med henne da neste kontroll!

ah dette er så nerveprirrende, det å reise til danmark å ikke vite hva som skjer! men dette kommer til å bli bra Gitte, jeg har en god følelse for deg, og den følelsen pleier å stemme mener nå jeg :o)

Skrevet

Hei, lillebie. Tusen takk som spør, nå har du jo sett på den andre tråden at det går særdeles fint med meg :-) Tusen takk for gratulasjoner. Jeg er spent på hvordan det går med deg, og vil gjerne følge deg videre - denne gangen skal du jo helt i mål!

Så artig med hun på jobben! Det må jo være utrolig godt å ha noen der som man kan dele dette med, og som man kan få litt forståelse fra (på en helt annen måte enn for de som ikke går gjennom de tingene vi opplever) :-)

Skrevet

Takketakk, tar gjerne i mot masse gode følelser :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...