Gå til innhold

5 mnd siden fødsel..hvor lenge skal det egentlig gjøre vondt å ha sex? Når ble dere "normale" igjen der nede?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke hatt sex så mange ganger, og jeg vet folk sier det blir bedre jo mer du har det, men jeg føler det har vært like vondt hver gang! Føler ikke i det hele tatt at det blir bedre! Det er trangt, ømt og vondt, og selv om jeg prøver å slappe av og holde ut, så går det bare ikke!

Jeg både revnet og ble klippet under fødselen, så har sikkert noe arrvev..

Når ble dere gode igjen der nede? Når følte dere sex-livet var tilbake til det normale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sånn hadde jeg det med nr 1. nr 2 og nr 3 var det ingen problemer og som før.

Men med nr 1 ble jeg også klipt og revnet. Så sydde en del.

Så var noe som på en måte sperret der oppe..som var veldig trangt, og det gjorde kjempe vondt 1. gangen. Måtte bare bryte og holdt på å svime av.

Men til hver gang vi gjorde det til litt bedre ble det for hver gang. Så til slutt løstnet det helt der inne, og det ble som normalt igjenn.

Men husker ikke hvor mange gangene det var før det ble bra.

Husker jeg bare måtte "bite" sammen tennene for det gjorde vondt med det samme..

Så jeg var letta da det ikke var sånn etter 2 fødselen..og heller ikke etter 3.

Har ikke noe annet råd enn at det blir bedre etter hvert..

Skrevet

Godt å høre at andre har det på samme måte som jeg. Får også veldig vondt når jeg har sex. Har fått barn for 4 mnd siden og det svir/ brenner veldig. Det er også vond hvis han kommer for langt inn. Det har ikke vært sånn idet hele tatt før. Begynner å bli frustrert, vil ha sex livet tilbake. Men sånn som det er nå bare gruer jeg meg til hver gang.

Håper noen har gode råd.

Gjest amandine
Skrevet

Hvis du har sydd mye tar det tid før arrvevet er elastisk nok til at det kjennes ut som før, det kan også være hormonavhengig og kanskje vare ut ammetiden.. Men det blir bedre etterhvert! Kan være greit med glidemiddel i begynnelsen.. Den som venter på noe godt osv :) Får ta tålmodigheten til hjelp...

Skrevet

Det begynte å hjelp etter 5 måneder på meg. Kan til tider enda være ubehag og masse glide middel er nødvendig enda. Er nå 7 måneder siden fødsel. Jeg var heldig å slapp å sy. men hadde det veldig slik du beskriver alike vel.

Får håpe det ordner seg for deg snart, ikke gøy å føle at man aldri blir som "før"men der ordner seg nok etter vært

Skrevet

Har nettopp begynt på sex'eren igjen, det er 4.5 mnd siden jeg fødte. (prøvd et par ganger før, men enten har lillebror våknet, eller har storebror bestemt seg for at han må tisse akkurat da..)

Mitt "beste" råd er at ja, det gjør innimellom litt vondt, så vi bruker faktisk litt babyolje som "hjelpemiddel".

Jeg nekter å ha sex hvis jeg må pine meg gjennom det og "lære å like det igjen" (samme som man lærer seg å like øl, neitakk:), men med litt babyolje gikk det over all forventning. Kanskje verdt et forsøk?

(om vajayaen min noensinne "ser ut som før" er vel heller tvilsomt..og det er en helt annen sak..)

Skrevet

Takk for svar jenter =)

Ja, har måttet ty til glidemiddel, men har gjort like vondt for det! Hørtes betryggende ut at det var slik etter første barnet, men ikke med nr 2 og 3.

Griet å høre hvordan andre har det! Begynner jo å lure på om det er noe jeg burde gått til legen for..men har hørt andre si at det ikke blir normalt før etter et års tid..! Men det er vel som alt annet; veldig individuelt!

Satser på at det snart blir bedre...syns jo litt synd på min kjære som nesten aldri får kos..! Eller for min egen del (må jo være ærlig nok å innrømme det =) ).

Skrevet

Har også vond under sex, som ei over nevner så er det akkurat som om noe sperrer et lite stykke innover.. Høres nok dumt ut, men det virker som om alt må "formes" på ny.. Men har funnet ut at hvis det ikke går for mange dager mellom hver gang, så er det faktisk ikke så galt... Og så må jeg fremdeles ha litt av kontrollen da, går han for langt inn for fort kan han bare glemme at det blir fullført!

Skrevet

Hei! Jeg og både revnet og ble klippet. Nå 7 mnd etter fødsel er det bare litt ubehag til å begynne med, men så er det bare godt :) Trodde jeg aldri skulle bli bra igjen siden det tok så lang tid, men det kommer seg! Her var det også veldig trangt og vondt, føltes som jeg skulle sprenges der nede!

Og det er fremdeles alfa og omega for oss å bruke godt med glidemiddel..

Skrevet

Her har det blitt gjennomførbart først nå....8 mnd siden fødsel! Det har vært vondt pga hormoner med meg da, så pga ammeslutt for en liten mnd siden begynner det å rette seg;o)

Skrevet

Hei!

Jeg tok keisersnitt, og har også vondt under sex, så mye er nok hormonelt. Det svir og svir og svir. Hjelper litt med glidemiddel...

5mnd siden...Får ta tiden til hjelp:) Men begynner å bli lei av at det er sånn.

Skrevet

Her er det snart 9 måneder siden fødsel, og her gjør det fremdeles vondt. Frister ikke med sex når man vet det kommer til å gjøre vondt, selv om jeg også har tenkt at jo mer man gjør det jo bedre blir det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...