bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 jeg er sikker på at det er det jeg har fått. ble påkjørt bakfra i juni og har hatt store problemer med nakken etter det. var på legevakten rett etter smellen, har også vært til røntgen. der fant de ikke noe. men jeg SLITER. vondt i nakke,som går videre opp i hodet og ut i kjeven. det er en sånn intens smerte at jeg ikke klarer å tenke en gang. verst er smerten når jeg går og legger meg. selv om jeg danderer puten så jeg skal ligge helt rett med nakken. har jeg rett på noe form for erstatning? det er så surt at den idioten som ikke så seg for, skal ikke bare ha kondemnert godbilen min, men også ha påført meg denne sinnsyke smerten. jeg har ikke vært i stand til å jobbe etter dette heller. nå er jeg gravid og har BL så jeg er jo sykemeldt nå uansett heldigvis.
godiva med 3 gull Skrevet 25. oktober 2008 #3 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg fikk diagnosen etter påkjørsel av elg, hvor elgen og bilen ble vraket.. Jeg var dårlig i 1 års tid, men har blitt veldig fin. Nå er det kun om jeg får en "unaturlig" bevegelse jeg blir dårlig. Feks om jeg skulle snuble, falle eller få direkte dytt i hode/nakke. Du får ikke automatisk noen erstatning, og hvertfall ikke så kort tid etter ulykken. Først må du få konstatert at det er det du har. De ser ikke skader på bløtvev på røntgen. Gå til fastlegen din og bli utredet. Han henviser til spesialister, sykemelder om det er nødvendig osv. En trøst er at mange blir MYE bedre etterhvert, som jeg har blitt. Lever et helt normalt aktivt liv med barn nr 3 på vei, full jobb, fulltids student og 4 hester Kan være godt å vite kanskje. Men kontakt fastlegen så tar han det videre. Lykke til.
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. oktober 2008 godt å høre at du har blitt bedre. mamma fikk whiplash for 22 år siden. og sliter med det enda. fastlegen min har ikke gjort noe mer enn å sende meg til røntgen, og nå har jeg fått henvisning til fysio. men om fysio ikke funker, så sjekker hun vel opp videre håper jeg
SNURF 5 GUTTER Skrevet 25. oktober 2008 #5 Skrevet 25. oktober 2008 Min mor og vennine har på drat seg detta DRITEN.Mor mi er i 50 % jobb. Og har tar smertestillende på det verste. Har hatt det i 14 år. Venninen min har hatt det i 12 år tar smertestillende og er heilt ufør etter den bilulykken. Det er ikkje så lett og bevise men start prossesen no. Legen og videre undersøkning.
Paulita Skrevet 25. oktober 2008 #6 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg vet egentlig ikke så mye om whiplash, men moren min jobber med rehabilitering av trafikkskadde. Husker hun en gang påpekte at antallet som fikk diagnosen whiplash har sunket drastisk de siste årene. At det nesten var en "motediagnose" i mangel på å finne en bedre. Skader i rygg/nakke er gjerne svært kompliserte. Jeg ville fått legen din til å henvise deg til en ekspert, slik at du evt får en korrekt diagnose. Vet at det i dag ikke er så mange som blir diagnostisert med whiplash i alle fall.. Håper du finner ut av det, og får korrekt diagnose! Det kan være avgjørende om du får riktig behandling. Stå på, og vær ikke redd for å mase på legen din for videre henvisninger. Man skal være ganske oppegående og pågående i helsevesenet for å få det man har krav på! Lykke til =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå