Chezka Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Lillegutt er nå straks 7 uker, og en til tider krevende liten fyr :-) Han vil helst sitte på armen, og vi har til nå båret han rundt både når han er våken og når han skal sove. Helst vil han sove i fanget, og må stort sett bysses i søvn. Han er mye sutrete, og vi har vel til nå kanskje vært litt for "imøtekommende" overfor hans krav... I korte perioder kan han tålerere å sitte i vippestol eller ligge på gulvet med babygymmen, men det går ikke mange minuttene før han begynner å sutre. Han sover også korte perioder, aldri over 2 timer, og dette er både slitsomt og upraktisk. Hvordan ser dagen ut for dere andre med barn på denne alderen? Har dere begynt å få rutiner? Hvor lenge sover deres små? Og er det ok å la lillegutt skrike litt når vi vet at det ikke er noe galt? Jeg tenker at han er så liten at han trenger mye kos og kontakt, men kanskje vi har gjort slik at han er blitt krevende ved å ta ham opp ved den minste lille lyd?
aya75 Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Heisann. Håper det er greit om jeg svarer selvom det er en liten stund siden min var så liten:) Synes det høres ut som du har en helt normal baby jeg. Husk at han ikke er store gutten og det tar tid og øvelse å ligge for seg selv, når han har ligget trygt og godt inni magen din i mange mndr. Jeg ville kjøpt meg et bæresjal om jeg var deg. Da kan du gjøre ting selvom du har han inntill deg. Så ville jeg lagt han på gulvet, gjerne under en babygym som du allerede har prøvd litt hver dag. I begynnelsen er det ikke mange minuttene de klarer å ligge sånn, men du vil raskt se at det blir lengre og lengre for hver dag. Når du spiser så kan du jo legge han i vippestolen så han er "med" når du spiser. Prøv litt hver dag selvom det bare er noen minutter i begynnelsen. Så kan du jo prøve å la han ligge et minutt eller to før du han opp når han gråter, men ville gjort det gradvis, og det kommer litt ann på hvordan gråt han har. Er han veldig sliten og sulten, så er kanskje ikke det tidspunktet for å øve. Men gjør det når han er god og mett. Synes ikke det er lite med to timer søvn av gangen jeg da. Min sov bare 45min av ganger til hun var 8mndr:) så de har sine egne søvnvaner. Kos deg masse med din lille gutt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå