Gå til innhold

Hvor mange kalorier bør jeg ha per dag?


tertilus

Anbefalte innlegg

Jeg er 172 cm. høy og veier 77 kilo. Vil i første omgang ned 5 kilo. Trener ikke aktivt, men går turer med vogn.

 

Noen som kan hjelpe meg her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ifølge Grete Roede er det rundt 1200 kcal per dag, fordelt på flere små måltider.

F.eks frokost: Frokostblanding (All-Bran?) med ekstra lett melk (ikke sukker), eller to tynne skiver brød (50g) med pålegg på

 

Lunsj: To tynne skiver brød, eller salat el.l. Tror det skal ligge på ca 230 kcal på både frokost og middag, men kan ta feil.

 

Middag: 100/125g rent kjøtt/fisk, 100 g ris, pasta eller poteter (skal veies i kokt tilstand, ikke 100 ukokt :-)) Masse grønnsaker eller salat

 

Kvelds: Noe ganske lite, f.eks et knekkebrød med eple og kanel på, eller (som jeg gjorde) en Nutrilett-milkshake. Bør spises så tidlig som mulig om kvelden, jeg tror det er noe i det at du ikke skal spise etter kl. 19.00.

 

Grønnsaker kan du spise så mye du vil utenom, men vær litt forsiktig med frukt som f.eks bananer, de er det mye kcal i.

 

Vil også anbefale å ta kromtilskudd hvis du sliter med at du er glad i søtt! Det tar bort søtbehovet!

 

Jeg gikk ned 15 kilo på 4 mnd på denne kuren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var litt lite. Ville lagt meg på i alle fall 1500 kcal per dag, kanskje mer. Og mer om du ammer ennå.

 

Det kommer an på aktivitetsnivået og utgangsvekt også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg går på grete roede selv. er 72 kg og ammer. jeg spiser 1900 kalorier om dagen.

 

tror kanskje du bør ha minst 1600 kalorier hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...