Gå til innhold

Flere som sover dårlig om natta?? Noen med gode råd??

Anbefalte innlegg

De siste 3 nettene har jeg så og si ikke sovet. Ikke føler jeg meg trøtt, og ikke finner jeg god sovestilling. Blitt noe bedre nå som jeg støtter meg opp med puter. I tillegg løper jeg flere ganger på do i løpet av natta... I dag sto jeg opp kl 6. Både dagen og natta blir lang... Noen som har det på samme måte? Har termin i begynnelsen av november.

Fortsetter under...

Ja, samme problemer her. Får sovet endel, men våkner minst 3 ggr om natten for å gå på do..så jeg merker at jeg ikke får noe sammenhengendes søvn. Men det er jo en forberedelse på hva som skal komme=) Våkner også fler ganger av at jeg må snu meg pga vondt i hoften på den siden jeg ligger...Prøver å ta meg en lur på dagen for å få hvile litt.

11 dager igjen nå, gleder meg til å bli ferdig!

Hei :) sover veldig dårlig jeg også, oppe på do, snur meg fra side til side pga bekkenet,og kramper fra bekkenet og ned i terne. Samboer er skikkelig snill med meg å maserer leggene på de verste kveldene, da sover jeg nesten hele natten, står opp på do, å sovner igjen med en gang. Anbefales ;)

Har begynt å sove dårligere om nettene jeg oxo, vondt i ryggen og vondt i magen. Er kun oppe en gang om nettene for å gå på do, så det syns jeg er bra. Skal begynne på modnings akupunktur snart for og se om det hjelper noe.

Har også det samme problemet, så jeg tok det opp med jordmor. Hun anbefalte å først ta en varm dusj (for man blir jo trøttere av varmen), og etter det drikke en kopp med kamille-te. Ta to teposer oppi en kopp med vann for å få bedre virkning. Men teen må drikkes rett før man legger seg for dette virker veldig fort. Dette er ihvertfall verdt et forsøk:)

Annonse

Sliter med det samme...har termin 1.november.

For meg hjelper det ofte å snu meg opp-ned i sengen,eventuelt legge med på gjesterommet eller på sofaen.

Sofaen er ikke særlig behagelig å sove på men sovner iallefall og får noen timer på puten.

Hei, jeg har et tips som fungerer for min del.

Ved syv-åtte tiden på kvelden tar jeg 4-5 b-vitaminer (vanlige fra apoteket), og da blir jeg alltid supertrett og sover mye bedre enn hvis jeg ikke tar det.

Gjorde dette i mitt forrige svangerskap også, og det fungerte like bra da som nå:-)

Lykke til jenter, og sov godt!!

Sover kjempedårlig jeg også. Gjort det i mange uker nå, siden august tror jeg. Oppe på do om natten, krampe i føttene, vondt i hoften og blir bare liggende å vri meg. Har bare begynt å stå opp om natten nå om jeg blir liggende våken lenge. Lager meg en kopp te, legger meg på sofan og ser film eller tv. Så har jeg på veldig lav lyd, blir fort litt trettere da, å får kanskje noen minutt på øynene innimellom da. Slapper i hvert fall mye bedre av enn om jeg blir liggende i sengen hvor jeg bare blir mer og mer våken og irritert for at jeg ikke får sove.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...