Gå til innhold

Ok, ekkelt om renselsen her...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går (13 dager etter fødsel) kom det en STOR blodkoagel ut. Litt større enn en vanlig fyrstikkeske. Minte meg egentlig om en sa jeg hadde i uke 8 for noen år siden (størrelsen altså). Husker ikke det kom noe slikt sist gang.

Hva kan det være? Kan det være den skorpa jordmødrene snakker om som satt der morkaka var festet som løsnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt. Gjorde det med meg også, ble livredd, men ringte legevakta og de sa det var den skorpa på morkaka mest sannsynlig, så tror ikke du trenger bekymre deg ;)

Skrevet

Helt normalt ja. I skrivet jeg fikk med fra sykehuset står det at ca 12 dager etter fødsel vil det komme en større blødning, men så avtar det og blir mindre og mindre. :-) Har gjort det begge gangene jeg har født, så du trenger ikke å engste deg. Vil også bare si at jeg blødde i ca 5 uker etter hver fødsel. Var ikke mye de siste par ukene, men litt. :)

Skrevet

Ja, jeg regna med den litt større blødninga...var den store klumpen jeg ble litt skeptisk til. Regner med det er normalt da, takk:)

Skrevet

jeg hadde en sånn stor klump på sykehuset på 2 dagen eller noe sånt jeg. Siden det var bare det, så tenkte jeg ikke mere over det, ikke spurte jeg heller..

Men JM sa til meg at man kan blø 10 uker etter fødselen som en menstrasjon. Og da er det vanligvis skårpa etter morkaka som løsner, og da får man menslignende blødning. Men det er det ikke så mange som er klar over sa hun til meg da.

Men det er etter 10 uker sånn ca..

Skrevet

Hos meg kom det ca en tennisball..trodde jeg skulle dævve,at jeg mistet et organ eller noe..hehe kan jo le av det nå men var skremmende..det var nok rester av morkaka, noen har mye andre lite..

Skrevet

Eg fikk akkoratt som en levver ud 3 dager etter fødsel,på str med en fyrstikkeske,det va ganske nasty men va heilt normalt vist:P

Skrevet

Hahaha, må nesten le....en TENNISBALL??!! Huffa, det var nesten litt for voldsomt. En fødsel på ny liksom;)

Fikk høre at den skorpa fra morkaka løsna etter 10 dager jeg, ikke 10 uker?! Renselsen er jo som regel over lenge før det har gått 10 uker.

Skrevet

Hadde også en sånn klump som var på ca samme str som det som kom ut når jeg hadde min sa i 8.uka, men var vist som andre sier bare skorpa som kom ut, hadde det kommet ut noe på størrelse som en tennisball derimot hadde jeg blitt LITT mer skeptisk jaah... :o

Skrevet

jeg tuller ikke assa( kjentes sånn ut ihvertfall og den bare forsvant ned i do så fikk ikke sett den..)..tror du jeg ble redd eller!?:) dro tilbake til sykehuset for ultralyd og fikk utskrapning faktisk..traumatisk den dag i dag;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...