Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 ...har dere gjort noe for å få slutt på det og hvor lenge har det pågått? Leser her på dib at det er ganske vanlig at de små av en eller annen grunn begynner å tulle om natta når de er mellom 6 og 8-9 mnd en gang..Her hadde vi en fin periode der frøkna hadde 7-9 timer uten mat på natta. Men de siste to ukene har hun begynt å kreve mat en ekstra gang og de to siste nettene har hun krevd mat hver andre time. Jeg orker ikke mye skriking, så håper dette er noe som gir seg kjapt..og helst i dag;-) Hun er 7 mnd neste uke. I tillegg til mm spiser hun: 1/2 porsjon grøt til lunch, 1/4 porsjon middag og nesten en hel porsjon grøt til kvelds. Vi begynte i går å kutte ut den ene duppen på dagen i håp om at det kan hjelpe på nattesøvnen. Kanskje det er tenner?? Takker for svar:-)
fjollefrua Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 mini har også begynt å våkne rundt kl 2-3 jeg bare unngår å gå inn til han, for da skjønner han at han får oppmerksomheten min, og da er det igang. natt til igår sluttet han ikke ågråte og var totalt hysterisk så da ga jeg han en flaske med vann og bittelitt mme-pulver i bare for å ha i noe (han nekter å drikke vann). Da sovnet han igjen etter en halv time. Inatt gikk jeg ikke inn til han, og da lå han bare å tullet og skreik litt med noen sekunders mellomrom. sovnet igjen selv etter ca 3 kvarter... Er utrolig slitsomt å høre på, men det er bare å bite i det...
anne* Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 Vi økte størrelsen på måltidene på dagtid, da gikk hun ned til bare ett nattmåltid igjen:-)
aya75 Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Ja det er nok vanlig at de blir litt "tullete" på natta i denne perioden. Hos oss var det opp annenhvertime fra hun var 6-7,5mnd. Helt propell og gråt endel. Vi prøvde å øke matmengden, uten at det hjalp. Men hun var ikke sulten på natta. Skulle bare ha pupp som kos og var helt mark og tulla fælt. Ville ikke roe seg. Har hørt at det ofte er sånn når de lærer nye ting som å krabbe/åle seg/reise seg/gå o.s.v. hos oss ble det til slutt nattavvenning som vi så som utvei. Etter 2 uker med mye protester ordna det seg. Nå sover hun hele natta hver natt:) Jeg mener ikke at nattavvenning er eneste løsning, men for oss funka det. Tror man ellers bare må se på det som en periode hvor det er sånn. Det kan også som du sier bare være tenner. Går nok over etter en stund. Men jeg ville ikke kutta ned på duppene på dagen. Synes de skal få den søvnen de trenger. Søvn avler søvn, så min erfaring er hvertfall at jo bedre de sover på dagen, jo bedre på natta. Lykke til!
happy og to små Skrevet 23. oktober 2008 #5 Skrevet 23. oktober 2008 Vi dro til HS for råd. Fikk beskjed om å få henne til å sove MER om dagen, god søvn på dagen fører til god søvn på natten. Så det er ikke sikkert at det er så lurt å kutte ut en dupp. Men alle barn er forskjellige, så det er kanskje verdt et forsøk. Her gikk "tullingen" om natten over av seg selv. Det varte i nesten to måneder, men plutselig var det over. La henne på eget rom og forsøkte å øke til 4 faste måltider om dagen da hun var rundt 7 mnd. Dette fungerer ikke helt enda, men vi er på god vei, sakte men sikkert...
Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #7 Skrevet 23. oktober 2008 Hun ligger på eget rom og har gjort det i snart 3 mnd. Vi lar henne klage litt før vi går inn til henne, det hender at hun sovner igjen av seg selv. Men som regel bygger det seg bare opp og da går faren inn til henne og prøver først å roe i senga og gi vann. Hjelper ikke det så tar han henne opp av senga for å prøve å roe henne. Men de siste nettene har hun nektet vannkoppen og ikke gitt seg før hun har fått pupp...kanskje hun rett og slett har lært seg hva som skal til for å få pupp??? Flere som har vært i gjennom en sånn periode og kan fortelle hva dere gjorde og evt når det ga seg av seg selv??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå