Gå til innhold

hva visst jeg nekter å føde??

Anbefalte innlegg

jeg går til samtaler på sykehuset hos en meget dyktig jordmor, men ser ikke at det hjelper noe.. jeg vil rett å slett ikke gå gjennom enda ett svangerskap å grue meg til fødselen...

hadde de bare kunnet gi meg et løfte om ks, så kunne jeg ha slappet av resten av svangerskapet.. uten å ødelegge humørt med alle de tankene jeg går med nå..

noen som har noen tips til meg?? er ganske fortvilet!!!

Fortsetter under...

Det var lurt! Nekt å fø!! He, he!! Unnskyld, men det så så morsomt ut.

Nei, du sier ifra til din jordmor som du har i kommunen at hun må hjelpe deg. Si at du ikke vil gå til flere samtaler, at det kommer ikke til å skje at du føder vaginalt, og at om ikke de setter en dato nå, så går du til et annet sykehus eller reiser til utlandet og gjør det privat! Du må være helt bestemt! Når de begynenr å snakke om vaginal fødsel, så sier du at de kaster bort tiden, for det skjer ikke. Du føder IKKE vaginalt! Ditt liv, ditt valg!

Stå på!!!

Nå har ikke jeg født vaginalt.. siden min fødsel endte opp i akutt ks..

Men jeg begynte å få normalt... dvs. jeg ble så sliten pga treg framgag og ikke sterke nok rier.... så jeg ble satt i gang.. men da dryppet var satt opp et par ganger... så merket jeg at epiduralen ikke virket.... så jeg låg der i enorme smerter... og ble ganske så matt... til jeg tilslutt sa... "nei, np gidder eg isje meir..... eg vil ha keisersnitt... finn ein lege"... de prøvde jo så klart de de kunne for å overtale meg til vaginal fødsel... men jeg stod på mitt.. og fikk det innvilget...

så mitt råd... stå på ditt.. du kjenner din kropp best...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...